איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

גרנד סלאם ווינר ירושלים נפתח במסיבת עיתונאים חגיגית

מסיבת העיתונאים התקיימה באצטדיון הלאומי גבעת רם, ובה השתתפו האתלטים אדוה כהן, בלסינג אפריפה ונועה לוי

איגוד האתלטיקה בישראל ועיריית ירושלים קיימו הבוקר (חמישי) את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת גרנד סלאם ווינר ירושלים 2024, תחרות בינלאומית יוקרתית בדרגת כסף, הדרגה השנייה בחשיבותה בתחרויות הסבב העולמי.

 

גרנד סלאם ווינר ירושלים הוא אירוע הספורט הבינלאומי הגדול שנערך בארץ מאז השבעה באוקטובר. למרות המצב הביטחוני המורכב, כ-80 אתלטים מ-24 מדינות נרשמו לתחרות, אליהם יצטרפו כ-60 אתלטים ישראלים.

 

אדוה כהן (מכבי ת"א): "אני ירושלמית וכבר שנים מתגוררת ומתאמנת בארה"ב, אז בשבילי להתחרות בירושלים, בבית, איפה שקיבלתי את כל הערכים הספורטיביים שלי, זה מרגש כפליים. למשפחה הרי קשה להגיע לתחרויות שלי בארצות הברית, וכאן יהיה לי את העידוד המשפחתי ושל החברים ואין יותר כייף מזה.  אני רוצה לעשות תוצאה טובה כדי שזה יעזור לי לדירוג בשביל המשחקים האולימפיים".

 

בלסינג אפריפה (מכבי ת"א): "אני מאוד מתרגש להתחרות שוב בירושלים. אני מרגיש שפה זה המזל שלי. אני ארוץ גם 200 מטר וגם ריצת שליחים, ואני כמובן מכוון מאוד גבוה ב-200 מטר. יהיו פה אתלטים טובים שימשכו אותי. יהיה כיף, אני מאוד מחכה לזה. כמובן שהחלום שלי הוא להגיע למשחקים האולימפיים בפריז ושם לייצג את המדינה ואת המשפחה שלי בכבוד".

 

נועה לוי (מכבי ראשל"צ): "בפאן המקצועי אני מתכוננת כמו לפני כל תחרות אבל מהבחינה המנטאלית אני מאוד מתרגשת שיש תחרות כזו יוקרתית בארץ. בגלל המצב הלא פשוט שיש בארץ אני אפילו עוד יותר מתרגשת לייצג את ישראל, יש בי עוד יותר מוטיבציה. אני מקווה שיגיעו הרבה צופים בקהל לעודד אותי ואת כל האתלטים והאתלטיות". 

צילום: גביש מדיה

איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים, פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "ירושלים, בירת הספורט של ישראל, ערוכה לגרנד סלאם ירושלים! במיוחד בתקופה זו, אנו נרגשים לקראת האתגר לארח את התחרות הבינלאומית והיוקרתית באצטדיון הלאומי, המחודש בגבעת רם. אני משוכנע שתהנו להתחרות כאן, וכולי תקווה שתהיה לכם הזדמנות גם לטייל בעיר היפה שלנו וליהנות ממה שיש לה להציע. אשתקד אירחנו את אליפות האתלטיקה עד גיל 20 בהצלחה גדולה, והגרנד סלאם הוא המשכה הטבעי, והיא עתידה להפוך לתחרות מסורתית שתיערך בירושלים מדי שנה.

אצטדיון האתלטיקה שלנו בגבעת רם הוא מהמתקדמים בעולם ושופץ רק לאחרונה לרמה הבינלאומית בסטנדרטים הגבוהים ביותר. כולו עומד לרשותכם ואני בטוח שזו תהיה חוויה מיוחדת עבורכם להתחרות באצטדיון זה ובאווירה המיוחדת של העיר האחת והיחידה".

 

עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה בישראל אמר: " גראנד סלאם ווינר ירושלים הוא אירוע ספורט מרגש, שמביא עמו רוח חדשה לישראל ולעיר הבירה בפרט ומציע חוויה מרתקת לכל אוהבי הספורט והאתלטיקה. אנו מצליחים להביא את הספורט האיכותי ביותר ישירות ללב עיר הבירה של ישראל. אני רוצה להדגיש את חשיבות קיום התחרות הזו בישראל (ובמיוחד בירושלים ) לאור הטבח הנורא שהתרחש בשבעה באוקטובר והאווירה האנטי ישראלית באירופה ובעולם.קיום התחרות עם כ- 80 אתלטים ואתלטיות מ 24 מדינות  מראה שיש תקווה, ושהתמיכה בישראל לא נפסקת.

 

אריאלה רג'ואן, המשנה למנכ"ל עיריית ירושלים אמרה: "כמה מרגש בימים אלה לפתוח את הבוקר באירוע ספורט בינלאומי כאן בבירת הספורט הבינלאומית ירושלים. מכאן יוצאת הבשורה של אחדות, שגרת חיים ותקווה לשלום הפצועים, השבת החטופים ולבנו עם משפחות הנופלים".

 

מאיר ברדוגו, מנכ"ל המועצה להסדר הימורים בספורט, אמר: "הטוטו שמח וגאה להיות נותן החסות הראשית והרשמית לגרנאד סלאם ווינר ירושלים. מאז השבעה באוקטובר להביא לישראל ולארח תחרויות וטורנירי ספורט בינלאומיים, הפכו להיות משימה בלתי אפשרית. מהבחינה הזו אפשר לומר שאיגוד האתלטיקה ועיריית ירושלים עשו את הבלתי אפשרי.  אני לא אגזים אם אומר שלקיום תחרות בינלאומית בעת הזו בישראל יש חשיבות הרבה מעבר לספורט. זה חשוב לחוסן הלאומי שלנו כמדינה, זה חשוב לחוסן האישי שלנו, וזו הזדמנות מדהימה להציב בקדמת הבמה את הספורטאים הישראלים- שהם השגרירים הכי טובים שלנו בעולם".