איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

נבחרת ישראל הגדולה אי פעם יוצאת לאליפות אירופה 2024

19 אתלטים ואתלטיות כחול לבן יתחרו באליפות אירופה שתיערך ברומא, כחודשיים לפני המשחקים האולימפיים בפריז

אליפות אירופה תיפתח ביום שישי ה-7 ביוני ברומא ובה תיקח חלק הנבחרת הישראלית הגדולה אי פעם- הכוללת 19 אתלטים ואתלטיות כחול לבן.

 

ההפתעות הנעימות הגיעו מכיוונם של ישי איפראימוב (לידר ירושלים) ושל סיון אוירבך (מכבי חיפה כרמל), שנכנסו ברגע האחרון לתחרות. איפראימוב יתחרה בקפיצה לרוחק, ואוירבך בריצת 1,500 מטר, זאת אחרי ששיפרה בשנית את השיא הישראלי, שהיא עצמה קבעה. הראשונה שתיכנס למעגל התחרויות היא חנה מיננקו (מכבי חיפה כרמל) בתחרות הקפיצה המשולשלת. אדוה כהן (מכבי ת"א) תשתתף בריצת 3,000 מכשולים, בלסינג אפריפה (מכבי ת"א) יתחרה בריצת 200 מטר ויונתן קפיטולניק (מכבי ת"א) בקפיצה לגובה.

 

בריצת חצי מרתון ישנה תחרות אישית וקבוצתית, ולישראל תהיה נבחרת של שישה רצים בריצת הגברים. הנבחרת כוללת את סגן אלוף העולם מארו טפרי (מכבי ת"א), שיאן ישראל גשאו איילה (מכבי ת"א), גירמה אמרה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס), איימרו עלמיה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס), גודאדאו בלאצ'או (מכבי ת"א) וטסמה מוגס (מכבי ת"א). שישה רצים מתחרים אך רק שלושת הרצים הראשונים מנקדים לכל נבחרת.

 

בריצת חצי מרתון לנשים לישראל תהיינה שתי נציגות: האתלטית הבכירה של ישראל לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א) ומאור טיורי (לידר ירושלים).

 

בריצת 10,000 לנבחרת בכחול לבן יהיו חמישה נציגים. טדסה גטהון (הפועל עמק חפר), שיאן ישראל במרחק הזה, ישתתף במקצה הגמר. התאחדות האתלטיקה האירופאית הוסיפה העונה מקצה B במרחק הזה ובו יקחו חלק ארבעה אתלטים מישראל: בוקיאו מלדה (הפועל עמק חפר), יטאיאו אבוהאיי (מכבי ת"א), דרג'ה צ'קולה (הפועל עמק חפר) ואדיסו גואדיה (הפועל ת"א).

בלסינג אפריפה ציין: "אני מאוד מתרגש לקראת אליפות אירופה. זו תמיד זכות גדולה עבורי לייצג את המדינה, וכמובן שבתקופה הזו זה אפילו זכות גדולה יותר. אני אתן את כל כולי, ואני מאוד מקווה שאצליח לעלות לגמר".

 

סיון אוירבך אמרה: "אני גאה מאוד להיכנס ברגע האחרון לאליפות אירופה. החלום שלי בספורט תמיד היה לייצג את ישראל בבמות הגדולות בעולם, ובזמנים כאלו נוספת להתרגשות תחושת אחריות כפולה. אני מקווה להביא כבוד למדינה ומתפללת לשובם של כל החטופים".

 

אדוה כהן סיפרה: "אני שמחה וגאה מאוד לייצג את ישראל באליפות אירופה בפעם השלישית בקריירה במיוחד השנה. ההתרגשות בשיאה! ובמיוחד השנה לעלות ברומא על המסלול בכחול ולבן מול קהל מכל העולם. זאת אחת התחרויות האהובות עלי והיא תחנה חשובה בדרך לאולימפיאדה בקיץ. יחד עם המאמן שלי בנינו את ההכנה תוך התמקדות בתחרויות מטרה שבמהלכן אשיג את הכרטיס לפריז. המטרה שלי באליפות אירופה היא לעלות לגמר, לשפר את השיא האישי שלי (שיא ישראל) ולהתברג ברשימה לפריז".

 

רוגל נחום, המנהל ההישגי באיגוד האתלטיקה אמר: "אנחנו שמחים וגאים מאוד להוציא השנה לאליפות אירופה את הנבחרת הגדולה ביותר אי פעם, על אחת כמה וכמה נוכח המצב הלא פשוט במדינה וכל מה שעבר ועובר עלינו מאז השבעה באוקטובר. בעת הזאת יש משמעות נוספת לייצוג המדינה בתחרות כזו מרכזית, והספורטאים והספורטאיות שלנו יודעים את זה ומרגישים את זה".
עוד הוסיף: "כפי שנהגנו בשלוש השנים האחרונות (לפני אירועי מטרה), גם הפעם אנו מקיימים מחנה אימון מסכם שמטרותיו: מיקוד במטרה, גיבוש נבחרת (team spirit) וחידוד מקצועי אחרון לפני התחרות. מיותר לציין כי האתלטיות והאתלטים שלנו יעשו את הכל על מנת לייצג את המדינה בצורה הטובה ביותר, והלוואי, הלוואי שנוכל לשמח קצת את האנשים במדינה".