איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

נבחרת ישראל בחצי מרתון זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה

הישג פנטסטי: הנבחרת בכחול לבן עלתה על הפודיום בתחרות הקבוצתית. טפרי, גשאו ואמרה בטופ 10

נבחרת ישראל בחצי מרתון עשתה את זה ובגדול! הנבחרת זכתה במדליית הכסף בתחרות הקבוצתית באליפות אירופה הנערכת ברומא. שלושה רצים כחול לבן התברגו בעשירייה הראשונה. מארו טפרי (מכבי ת"א) הגיע ראשון מבין הישראלים, כשהוא חצה את קו הסיום במקום הרביעי הכללי בזמן של  1:01:10 שעות (תוצאת השנה שלו). גשאו איילה (מכבי ת"א) סיים במקום השביעי עם שיא אישי של 1:01:28 שעות וגם גירמה אמרה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) קבע שיא אישי של 1:01:31, שהעניק לו את המקום התשיעי הכללי. 

 

איימרו עלמיה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) סיים במקום ה-18 עם שיאי אישי של 1:02:38 שעות. גודאדאו בלאצ'או (מכבי ת"א) הגיע אל המקום ה-20 עם תוצאת השנה שלו- 1:02:53 שעות. טסמה מוגס (מכבי ת"א) סיים במקום ה-48 עם זמן של 1:06:06 שעות, המהווה את תוצאת השנה שלו. 

 

נבחרת איטליה זכתה בזהב ונבחרת גרמניה השלימה את הפודיום עם מדליית הארד.  

ההתרגשות בקרב הנבחרת הישראלית באצדטיון האולימפיקו ברומא הייתה עצומה. באופן טבעי, בעקבות המצב הקשה במדינה הנבחרת בכחול לבן זכתה לסיקור נרחב ע"י התקשורת הזרה. 

"הרבה גאווה, הרבה כוח, סוף סוף הצלחנו באתלטיקה לתת קצת כוח לחיילים שלנו, לחטופים, לכל המשפחות, אנחנו מאוד שמחים על זה" אמר איימרו עלמיה. 

 

גירמה אמרה התייחס למבצע החילוץ ההירואי של ארבעת החטופים שהתרחש יום לפני התחרות: "כששמעתי על זה קיבלתי כל כולי צמרמורת. כאילו שאני קרוב משפחה של אחד מהם. המבצע הזה נתן לי גאווה והשראה. אנחנו מקדישים את המדליה הזאת לחטופים, לחיילים שלנו שנלחמים יום ולילה ולמשפחות שלנו, שמעודדות אותנו ובלעדיהן לא יכולנו להגיע רחוק". 

 

גשאו איילה הוסיף: "זו זכות גדולה עבורנו לייצג את המדינה בבמות הכי גדולות ולהניף את הדגל בכל מקום שאנחנו מתחרים בו. אני מאוד שמח ךהיות חלק מהנבחרת הזאת, נבחרת מוכשרת, יש בה עומק. כל אחד נותן את כל מה שהוא יכול. אנחנו מאושרים להניף את הדגל בארץ ובעולם". 

Photo: European Athletics
Photo: European Athletics

עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה: "הזכיה במדליית הכסף הקבוצתית של הרצים בחצי מרתון מביאה גאווה ונחת לכל המדינה, במיוחד בתקופה הקשה שאנחנו עוברים. לראות את דגל ישראל מתנוסס באצטדיון האולימפי ברומא מעורר התרגשות אדירה ומחזק את הרוח הלאומית. הישג כזה הוא תוצאה של עבודה קשה והתמדה גם של האתלטים וגם של כל אנשי הצוות המקצועי והוא מעורר השראה לכולנו".


גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה: "כולנו בהתרגשות עצומה בעקבות הזכייה במדליית הכסף של הנבחרת בחצי מרתון. מדליה בתחרות גדולה היא תמיד מרגשת, אבל הפעם, בשל התקופה הקשה, היא מרגשת עוד יותר ויש לה משמעות נוספת. אנחנו גאים בספורטאים ובצוות האימון, דן וזוהר, שנתנו לנו ולעם ישראל בשורות חיוביות. ישראל ממשיכה להיות אחת המעצמות באירופה בריצות ארוכות".

 

בריצת חצי מרתון נשים: לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א) סיימה במקום העשירי בזמן של 1:10:28 שעות (SB). מאור טיורי (לידר ירושלים) סיימה במקום ה-38 עם זמן של 1:12:55 שעות.