איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

מרתון אגמון החולה

עונת 2020 הייתה עונה מורכבת לספורט הישראלי ולאתלטיקה בפרט. הספורט הישראלי נאלץ למצוא דרכים מגוונות על מנת לקיים עונת אתלטיקה מלאה, תחום מרכזי אשר נפגע הינו מרוצי הכביש, בארץ ובעולם תחום זה נפגע מאד ואירועים רבים בארץ ובחו"ל בוטלו או נדחו לסוף עונת 2020, בשל סיבה זו אנו שמחים להודיע על מרתון ייחודי אשר יתקיים באגמון החולה, מרתון אשר כל כולו מיועד לאתלטים והאתלטיות שלנו כדי שיגיעו לטוקיו 2021 בכושר הראוי.
המרתון יתקיים בתאריך ה-14 למרץ, בשעה 6:00 בבוקר באגמון החולה, זאת בשיתוף קק"ל, הוועד האולימפי ומשרד התרבות והספורט.
המרתון יועבר בשידור ישיר מהשטח בלינק הבא- http://bit.ly/agmonmarathon

רצי מרתון מכל העולם עושים מאמצים רבים למצוא אירועי מרתון, במיוחד בשנה זו וכהכנה למשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ 2021.
בטוקיו 2021 עתידים לייצג את ישראל 4-5 רצים/רצות מרתון, בינהים שיאני ישראל מארו טפרי(מכבי תל אביב) ולונה צ`מטאיי סלפטר(מכבי תל אביב). כחלק מההכנות המקצועיות שלהם הוחלט באיגוד האתלטיקה לקיים אירוע מקומי בינלאומי שכל מטרתו היא למקסם את ההכנות שלהם לטוקיו.
המרתון יתקיים בכמות מוגבלת ומצומצמת של רצים/ות עקב המגבלות. הריצה תתקיים על כביש שטוח המקיף את האגמון, הנמצא בשמורת טבע של קק"ל, בצפונה של מדינת ישראל.
הריצה תתחיל ותסתיים בתוך שמורת אגמון החולה, כאשר הרצים יועמדו בזינוק בקפסולות לפי שיאים אישיים וזמן צפוי לסיום. העמדה סטנדרטית צפופה תתקיים רק באם הקלות בנושא יועברו ממשרד הבריאות ומשרד הספורט.