איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

אליפות ישראל באתלטיקה 2021

בימים ראשון ושני הקרובים תצא לדרך אליפות ישראל באתלטיקה, לאחר שנת קורונה אירוע השיא של האתלטיקה הישראלית יתקיים לעיני הקהל והאתלטים והאתלטיות יקוו להגיע לגבהים חדשים.
האליפות תשודר בערוץ הספורט בין השעות 19:00-22:00(האליפות עצמה תחל בשעה 18:30)
בתחילת שבוע הבא בתאריכים 13-14 ליוני, ימים ראשון ושני תתקיים אליפות ישראל באתלטיקה, השנה התחרות נערכת סמוך מאוד למשחקים האולימפיים והאליפות היא בסימן המסלול לשם.

באליפות יהיה ניתן לראות כישרונות עולים אשר כבר כעת מחזיקים בתואר אלופי ישראל(בלסינג אפריפה ממכבי תל אביב בריצות 100 ו-200 מטר, יונתן קפיטולניק ממכבי תל אביב בקפיצה לגובה),קפיצת המוט בגברים תספק לנו תחרות יפה בין איתמר באסטקר ללב סקוריש, שניהם ממכבי תל אביב. אדווה כהן אשר תייצג אותנו בטוקיו בריצת ה-3,000 מטר מכשולים וסלאמוויט באיולין-טפרי אשר תייצג אותנו בטוקיו בריצות ה5,000 ו-10,000 מטר יתחרו הפעם בריצת ה-1,500 מטר. חנה מיננקו תנסה לקבוע תוך כדי האליפות את הקריטריון האולימפי שעומד על 14.32 מטר.
בקפיצה לגובה אצל הנשים נוכל לראות את דניאל פרנקל וחנין נאסר ממכבי תל אביב נאבקות על הבכורה, כל אחת מהן יכולה לעמוד על פסגת הפודיום ביום טוב.

בריצת 5000 גברים נוכל לראות קרב יפה על הבכורה כאשר רצים כמו טדסה גטהון מהפועל עמק חפר, איימרו עלמיה האתלט האולימפי, מהפועל אורן השרון,בוקאיו מלדה גם הוא מהפועל עמק חפר, תחלואיני מלקה מהפועל עמק חפר, גודאדו בלאצ`או ממכבי תל אביב, ימטר גטהון ממכבי תל אביב. כל אלה ביום טוב מסוגלים להופיע על הפודיום והריצה אמורה לספק לנו הצגה יפה מאוד.שיאן ישראל איתמר לוי ממכבי תל אביב ינסה לשבור על במת אליפות ישראל את השיא הישראלי בהדיפת כדור ברזל, אתגר אשר עומד בפניו שנים רבות והוא כל כולו מרוכז בתוכו. בריצת ה-400 מטר נוכל לראות קרב מרתק בין מוחמד אבו ענזה מאתלטי הנגב, ערן סיבוני מלידר ירושלים ועמרי שיף מלידר ירושלים.
כל זאת ועוד יתקיים ב-2 ימי האליפות אשר יתקיימו באצטדיון הלאומי שבהדר יוסף.
נבחרת האמנים בכדורגל(בין היתר: בן זיני, אורן ניסים, אגם שוסטר,דין מירושניקוב,בן בן ברוך) יקיימו ריצת ראווה ב-100 מטר.

מנכ”ל איגוד האתלטיקה, גל לוי, התייחס לאירוע הקרוב במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי האיגוד: “אחרי תקופת קורונה ארוכה ועם מחסור באירועים ספורטיביים, חשוב לנו שתהיה תחרות מוצלחת ושיגיע הרבה קהל. אני מקווה שנעמוד בציפיות כי השקענו באליפות ישראל רבות. חשוב לנו לשים את האתלטיקה, מלכת הספורט, בקדמת הבמה של הספורט הישראלי ואנחנו מקווים לאירוע נהדר עם יציעים מלאים. הכניסה חופשית ואנחנו מזמינים את כולם לבוא ולקחת חלק בחוויה”.