איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

איגוד האתלטיקה סגר את שנת 2021 עם ערב גאלה חגיגי

איגוד האתלטיקה סיכם רשמית את שנת 2021 בערב הגאלה המסורתי באולם ה-VIP של אצטדיון בלומפילד, אליו נכנסו למעלה מ-200 אתלטים, אתלטיות, מאמנים, מאמנות, פעילות, פעילות, חברי וחברות הנהלת איגוד האתלטיקה ועוד אורחים שנהנו מערב שכולו הוקרה למשפחת האתלטיקה הישראלית.

הערב עצמו נפתח בדברי מנכ"ל איגוד האתלטיקה מר גל לוי, לאחריו חבר הכנסת וראש שדולת הספורט סימון דוידסון נשא דברים בערב הגאלה השנתי ואמר:״שמח וגאה להיות כאן בערב הגאלה של איגוד האתלטיקה. ענף האתלטיקה בישראל הוא ענף הישגי ומצליח שהביא ומביא הרבה הצלחות בזירה הבינלאומית. מחכה לראות גם מדליה היסטורית לאתלטיקה במשחקים אולימפיים. חשוב לחזק את הענף מכל בחינה: מתקנים, מאמנים, הילדים והנוער והספורטאיות והספורטאים. כיושב ראש ועדת המשנה לספורט ויושב ראש שדולת הספורט בכנסת ישראל אני אומר לאנשי האתלטיקה: יש לכם בית וקול בכנסת, תמיד כאן בשבילכם ולמענכם. המשך הצלחה בהכל״
יו"ר וועד האתלטים נועה לוי ולצידה איתמר לוי נשאו דברים בשם הוועד.
 בהענקת תואר עמית עבוד לשנת 2021 לשלושה אנשים יקרים לאתלטיקה הישראלית, אשר כל אחד בחלקו שלו תרם לאתלטיקה הישראלית רבות במהלך השנים: ברוך שפירא, יחיעם סקיטל ודוד אייגר.
אנטולי שפרן, ד"ר דורית נאור ודוד אפרימי קיבלו אות הוקרה מטעם התאחדות האתלטיקה האירופית על פועלם ותרומתם רבת השנים לקידום וטיפוח האתלטיקה בישראל.

לאחר מכן עברו למצטייני העונה, שם הוכרזו:
מארו טפרי ממכבי תל אביב בתור אתלט השנה-כזכור מארו סיים במקום ה-13 במשחקים האולימפיים טוקיו 2020, מיקום שיא עבור רץ מרתון ישראלי במשחקים האולימפיים.
חנה מיננקו ממכבי חיפה כרמל בתור אתלטית השנה- חנה ידועה כמי שמגיעה לשיאה במקום הנכון ובזמן הנכון ובמהלך המשחקים האולימפיים, היא העפילה לגמר בתחרות הקפיצה המשולשת ובסופו של דבר דורגה במקום השישי עם תוצאה מצוינת של 14.60 מ`, התוצאה הטובה ביותר שלה בחמש השנים האחרונות. זהו הדירוג הגבוה לאתלט ישראלי כלשהו במשחקים האולימפיים בטוקיו.
יונתן קפיטולניק ממכבי תל אביב בתור האתלט הצעיר של השנה- בתוך כחודש בלבד, הוכתר קפיטולניק כאלוף אירופה לנוער בקפיצה לגובה עם שיא אישי של 2.25 מ` ואח"כ כאלוף העולם לנוער עם שיא אישי מצוין נוסף של 2.26 מ`, כל זאת בתוך חודש אחד בלבד.
לינוי לוי ממכבי ראשון לציון בתור האתלטית הצעירה של השנה- עדיין בגיל קדטיות בעונת 2021, גילתה השנה יכולות אתלטיות מגוונות ומרשימות ביותר, היא קבעה הישגים נאים במקצועות רבים, אשר בולטים ביניהם: 5.95 מ` בקפיצה לרוחק ו- 1:00.57 ד` בריצת 400 משוכות, תוצאה המהווה שיא קדטיות ושיא נערות. בנוסף תוצאתה של לינוי לוי המוכשרת בריצת המשוכות, ממקמת אותה במקום העשירי באירופה לבני גילה.
בלסינג אפריפה ממכבי תל אביב בתור תגלית השנה- בלסינג אפריפה ממכבי ת"א, חניכו של איגור בלון, כבר הפציע בשמי האתלטיקה הישראלית בשנה החולפת, ואולם השנה הוא הוכיח, כי לראשונה צומח בישראל ספרינטר-על, בלסינג סיים בריצת ה-200 מטר באליפות העולם 20U במקום השביעי ובאליפות אירופה במקום הרביעי.

מאמן השנה הוכרז רוגל נחום- רוגל השכיל לבצע בשנים האחרונות מעבר מוצלח לקריירת אימון והוא מתמקד בהדרכת אתלטים במקצועות הקפיצה האופקיים, ובין חניכיו ניתן למנות את אבירם שורצברד ועדן פינקלשטיין. השנה נטל על עצמו רוגל משימה לא פשוטה, לאמן את חנה מיננקו לקראת הופעתה במשחקים האולימפיים בטוקיו. כאמור, חנה סיימה במקום השישי בגמר הקפיצה המשולשת במשחקי טוקיו 2020 בתוצאה של 14.60 מ`, התוצאה הטובה ביותר של חנה ב-5 השנים האחרונות וההישג הטוב ביותר של אתלט ישראלי במשחקי טוקיו 2020.

לקראת סוף הערב ,לאחר ההופעה המוצלחת במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 עלו לבמה האתלטים, האתלטיות והצוות המקצועי.
יו"ר הוועד האולימפי הגב` יעל ארד,מנכ"ל הוועד האולימפי מר גילי לוסטיג ומנכ"ל איגוד האתלטיקה מר גל לוי חילקו להם ולהן תעודות רשמיות של המשחקים והקהל במקום הביע את הערכתו על המשחקים המוצלחים.

את הערב נעלה הופעת אורח של הזמר מוקי.