איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

חגיגה ירושלמית

אליפות ישראל ה-86 נפתחה בסערה באצטדיון החדש בגבעת רם בירושלים עם שני שיאים ישראלים ב-100 וב-200 מטר של דיאנה ויסמן ובלסינג אפריפה שנתנו את האות לחגיגה בבירה.   

צילום: מקסים דופליי

לאחר 18 שנים עלתה אליפות ישראל באתלטיקה לעיר הבירה ירושלים, שם נחכך האצטדיון החדש בגבעת רם שהביא עמו את אחת האליפויות הטובות ביותר שהתקיימו בישראל.

 

האליפות, כאמור, נפתחה בסערה עם שני שיאי ישראל חדשים: דיאנה ויסמן (מכבי ראשון לציון) שיפרה את שיאה האישי והישראלי ב-100 מטר במוקדמות כשעלתה עם תוצאה של 11.22 שנ'.

בגמר למרות שניצחה, השיגה תוצאה פחות טובה כשחצתה את קו הסיום עם תוצאה של 11.27 שנ' והפכה לאלופת ישראל.

השיא השני, הגיע בריצת 200 מטר גברים, שם בלסינג אפריפה (מכבי ת"א) שהבטיח את מעמדו כאלוף ישראל ב100 וב200, שיפר את שיאו האישי שהוא גם שיא ישראל ב200 מטרים במאיה אחת(20.70).

 

האצטדיון החדש בגבעת רם

 אחרי שנים ארוכות עבר האיצטדיון בגבעת רם שיפוץ מקיף שמעמיד אותו בסטנדרטים הגבוהים ביותר באירופה. בשיפוץ הושקעו כ-עשרות מיליוני שקלים שהגיעו מעיריית ירושלים ומשרד התרבות והספורט.

הכסף שהושקע הלך לשיפוץ יציע הקהל והגדלתו מ-2000 מקומות ישיבה ל-3600, בניית קומפלקס חדש, לוח לדים חדיש והחלפת המסלולים.

המהלך הזה נעשה לכבוד אליפות אירופה עד גיל 18 באתלטיקה שתיערך לראשונה כאן בארץ הקודש ותהיה לתחרות האתלטיקה הגדולה ביותר שנראתה בישראל.

באירוע הראשון בגבעת רם נכחו כ-1000 צופים ביציע אשר גרמו לאווירה חמה וביתית שכנראה עזרה לספורטאים שלנו לדחוף את עצמם חזק יותר.

 

תוצאות בולטות 

מלבד שני השיאים,מבחינה מקצועית סיפקה אליפות ישראל כמה רגעים מדהימים ומרגשים 

אחד או יותר נכון שניים מהם היה כאשר, נועם ממו (הפועל עמק חפר) בן ה- 16 בלבד זכה בשתי מדליות זהב במקצים של 400 ו800 מטר כאשר הוא גובר בדרך על יריבים גדולים ומנוסים ממנו בהרבה. ממו גם קבע שיא ישראלי חדש U-20 ב-400 מטר כשחצה את קו הסיום עם תוצאה של 47.63 שניות.

הרץ המוכשר שבכלל לא נולד עדיין בפעם האחרונה שהאירוע התקיים בירושלים הוא גם התקווה הגדולה של המשלחת שלנו לזכות במדליה באליפות אירופה בתחילת יולי.

בנוסף לממו, היו עוד שלושה אתלטים באליפות שזכו גם הם בשתי מדליות זהב:

אסטל ולאנו שהוכתרה כאלופת ישראל במקצועות הדיסקוס וכדור הברזל, ונועה לוי שזכתה בקפיצה לרוחק וב400 משוכות. אחרי תקופה פחות טובה, יונתן קפיטולינק קפץ לגובה של 2.27 מטר והוכתר שוב כאלוף ישראל.  

צילום- מקסים דופליי

ויסמן ואפריפה בצוותא עם התוצאות המצוינות שהושגו באליפות הזו נותנים הרבה מקום לתקווה להמשך הקיץ, במיוחד כשגם הדור הצעיר השיג תוצאות מאוד מכובדות בשלל התחרויות וחלקם אף זכו במדליות.

לינק לכל תוצאות האליפות:

https://www.iaa.co.il/html5/?_id=12540&did=9489&G=12540