איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

שיאים חדשים לויסמן ואפריפה ב-100 ו-200 מ'

רגע לפני פתיחת אליפות אירופה U-18 בירושלים ושבוע אחרי השיאים הקודמים, דיאנה ויסמן ובלסינג אפריפה ניפצו שוב את שיאי ישראל. היום הגדול של הריצה הקצרה הסתיים עם מדליית זהב לאסף מלכה במאסטרס.

יום שהתחיל עם מסיבת עיתונאים חגיגית לקראת אליפות אירופה  U-18בירושלים הסתיים עם מבול של תוצאות מטורפות.

בלסינג אפריפה (מכבי תל אביב) נתן את האות ליום המושגע. האצן בן ה-18 שיפר את שיאו הישראלי רק בן השבוע ב-15 מאיות בריצת 200 מטר. אפריפה סיים ראשון עם תוצאה של 20.55  שניות בתחרות הבינלאומית לנוער במנהיים ולמעשה שיפר את סיכוייו להשתתף באליפות אירופה שתתקיים באוגוסט במינכן. כלומר, לאפריפה אין עדיין קריטריון, אך לפי שיטת הניקוד הוא קרוב להבטיח את השתתפותו באליפות אירופה לבוגרים. "זו תחרות הבינלאומית השנייה סך הכל", אמר האצן הצעיר אחרי הזכייה במדליית זהב ושיפור השיא הישראלי. "אני מאוד שמח ומאושר על השיא, המטרות הבאות שלי הן אליפות העולם לנוער בקולומביה ואליפות אירופה לבוגרים. אני מקווה להמשיך להשתפר".

 

שעה קלה אחריו עלתה על מסלול הריצה בשוויץ דיאנה ויסמן. השיאנית הישראלית פתחה מבערים וקבעה שיא ישראלי חדש ב-100 מטר כשסיימה במקום הראשון עם תוצאה של 11.06 שנ'. זהו שיפור של 16 מאיות לשיאה שאף הוא החזיק רק שבוע ימים. ויסמן אמרה לאחר השיא: "אני שמחה ומתרגשת מהתוצאה.  סוף סוף הצלחתי שהכל יתחבר לריצה טובה והשיא הוא הבונוס הגעתי מוכנה והרגשתי את זה לפני הריצה ושוב רק הייתי צריכה שהכל יתחבר לי. אני מתרגשת מאוד ואני מקווה להמשיך בכושר הזה. עוד כמה ימים אני טסה לאליפות העולם בארצות הברית, תחזיקו לי אצבעות בבקשה".

את היום המדהים הזה סגר אסף מלכה כאלוף העולם. מלכה זכה במדליית זהב באליפות העולם למאסטרס (40-44) כשסיים במקום הראשון במקצה הגמר ב-200 מטר עם תוצאה של 22.38 שניות.

מלכה אמר לאחר הזכייה: "אני מאוד שמח ומאושר להשמיע את התקווה. זה היה גמר מאוד לא פשוט במקצוע שהוא איננו העיקרי שלי ואף נשבה רוח פנים של מינוס 2.4 שהקשתה על קביעת תוצאה איכותית, אבל מה שחשוב זה שחזרתי עם הזהב! אני מודה למאמן שלי קרלו רפאלי וכל מי שתומך מרחוק בארץ. כנראה שזה יום טוב לספרינט הישראלי ואני שמח מאוד שיש לי חלק בלתת קצת גאווה ישראלית".

מוקדם יותר התקיימה מסיבת העיתונאים החגיגית לכבוד פתיחת אליפות אירופה באתלטיקה עד גיל 18 שתתחיל מחר (4.7).

האירוע התקיים באולם הכנסים של מגדל דוד בירושלים כאשר האליפות עצמה תתקיים באצטדיון גבעת רם המשופץ.

בהשתתפות:

יו״ר איגוד האתלטיקה הישראלי, עמי ברן, ראש עיריית ירושלים-משה לאון, נשיא איחוד האתלטיקה האירופי-דוברומיר קארמרינוב, מ"מ מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים- מאיר ברדוגו והאתלטיות שמייצגות את כלל האתלטים בתחרות בשם: סיוון פרומר מישראל ואנג'לינה טופיץ' מסרביה.

 

משה ליאון פתח את המסע"ת: "כראש העיר של ירושלים אני מתרגש שהעיר שלנו נבחרה לארח את התחרות השנה ובכך היא גם תהפוך לתחרות האתלטיקה הכי גדולה בהיסטוריה של המדינה."

 

אחריו עלה נשיא איגוד האתלטיקה האירופי והדגיש כמה הדור הצעיר הוא העיקר באירוע הזה: "האיגוד האירופי גאה להביא את האליפות השנה לישראל, אני מודה לאיגוד האתלטיקה הישראלי ולכל הנוגעים בדבר על שיתוף הפעולה הנהדר.

כולנו כאן אך ורק ובזכות הדור הצעיר וכל האירוע שהקמנו פה הוא בשבילם.

התחרות השנה היא כבר שוברת שיאים מבחינת ההשקעה והמאמץ שהושקע בה, מאחל המון בהצלחה לאתלטים המשתתפים גם בתחרות וגם בהמשך העתיד הספורטיבי שלהם."

 

לאחר מכן רשות הדיבור עברה אל יו״ר איגוד האתלטיקה הישראלי, עמי ברן, שקישר בין ההיסטוריה העשירה של ירושלים לבין העתיד הוורוד של האתלטים בתחרות: "לפני הכל אפתח ואודה לכל העוסקים במלאכה על ההשקעה הרבה והנתינה הבלתי פוסקת, האירוע הזה הצליח להתקיים רק בזכות שיתוף הפעולה של כולנו.

המסע שלנו באליפות הזו מתחיל כאן בין חומות מגדל דוד והעיר העתיקה בדיוק כמו שגם ההיסטוריה של העם שלנו מתחילה בירושלים, אנחנו ממשיכים עם המסע עד ימינו אנו ועד הספורטאים הצעירים שמסמנים את העתיד שלנו ומאפשרים לנו לחוות כאן את שתי התקופות הנהדרות הללו יחדיו."

 

מ"מ מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים, מאיר ברדוגו: "אנחנו שמחים להעניק חסות לאירוע שעושה היסטוריה בישראל כמו אליפות אירופה 18U ומעורר עניין בעולם כולו. קיום האליפות בירושלים מהווה תעודת כבוד לספורט הישראלי בכלל ואיגוד האתלטיקה בפרט".

סיון פרומר: "אני מתרגשת מאוד לייצג את ישראל מול הקהל הישראלי. כיף שהתחרות היא בישראל. מבחנתי ומבחינת כל הנבחרת אנחנו נשמח להביא תוצאות שיעשו לאנשים טוב. אני מקווה להגיע לגמר ולקבוע שיא אישי שם.