איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

אירופה זה כאן

שנתיים של הכנות הגיעו לשיא ב-4 ביולי עם תחילת אליפות אירופה U-18 בירושלים. אלפי אוהדים ביציעים, כמעט אלף אתלטים מ-48 מדינות על הדשא והמסלול, מאות מתנדבים באצטדיון ומדליה ישראלית אחת. הסיכום המלא של תחרות האתלטיקה הגדולה ביותר בישראל.

עוד הרבה שנים יזכרו חובבי האתלטיקה בארץ את אליפות אירופה U-18 שהתקיימה באצטדיון גבעת רם בירושלים. בבוקר יום ראשון, יממה לפני תחילתה של התחרות כבר היה ניתן להרגיש כי משהו מיוחד, כזה שלא היה כאן אף פעם, קורה על מסלול האתלטיקה בגבעת רם. במהלך הבוקר, טיפין טיפין, מאות אתלטים התקבצו על מסלול האתלטיקה לאימון ראשון בירושלים. האצטדיון המחודש והיפיפה החל לקבל רוח חיים.

   

ביום שני, ה-4 ביולי יצאה האליפות לדרך. הנבחרת הישראלית (14 אתלטים) זינקה לשלל מקצועות עם עמיתיהם האירופאים כבר בבוקר הראשון של התחרות. נועם ממו (הפועל עמק חפר) הראשון שהתחרה מבין הישראלים, עלה לגמר כשסיים במקום השני עם תוצאה של 1:53.48 ד'.

יתר תחרויות הבוקר הראשון של הישראלים הסתיימו עם שני שיאים אישיים ועלייה לחצי גמר. איילה האריס (ע.ל.ה רעננה) סיימה עם  תוצאה של 4:49.21 דק׳ ב- 1,500מ, איוון לזרוב (לידר נתניה) קבע שיאי אישי עם תוצאה של 49.29 ב-400 מטרו ושני זכאי (הפועל חולון) עלתה לחצי הגמר ב-400מ׳ ועשתה שיאי אישי עם תוצאה של 56.28 שנ׳.

 

את תחרויות הערב של היום הראשון פתח איל עוזיאל (מכבי ראשון לציון) עם עלייה לחצי הגמר ב-110 מ' משוכות עם תוצאה של 13.92 שנ'. אחריו עלה אליאור סופר (מכבי ראשון לציון) וקבע עם שיא אישי ב-110 מ׳ משוכות עם תוצאה של 14.24 שנ׳ שלא הספיקה לו לחצי גמר. עידו פרץ (הפועל חולון סיים את מקצה ה-100 מ׳ עם תוצאה של 11.03 שנ׳.אלינה מלכוב (הפועל חולון ) סיימה את מקצה ה-100מ׳ עם תוצאה של 12.62 שנ׳ ואחרון חביב עלה יונתן דרוז׳נינוב (הפועל עמק חפר) וסיים עם תוצאה של 4:09.58 דק׳ ב-1,500 מטר.

 

הבוקר השני של התחרות נפתח קצת פחות טוב עבור הישראלים: נטע קורן (הפועל אתלטי אורן כ"ס) יצאה מהתחרות בשלב מוקדם לאחר שלא עברה את רף הסיבוב הראשון בגובה של 3.40 מטרים. אחריה, סיון פרומר (הפועל אתלטי אורן כ"ס ) גם סיימה את מקצה הקפיצה במוט עם תוצאה של 3.60 מ׳. שני זכאי נפסלה בחצי הגמר 400מ׳.

 

את היום השלישי נזכור ברגשות מעורבים. בלטו בלאו (אתלטי הנגב) סיימה את המקצה שלה בהטלת כידון עם תוצאה של 35.27 מ׳, נבחרת השליחות שלנו פסלה והתוצאה שלה לא נחשבה. נבחרת השליחים שלנו למעשה הייתה סיפור היום. היא עלתה לניסיון נוסף אתמול אחרי ערעור שהגישה בבוקר עקב הפלת המקל על המתחרה הסלובני. השליחים שלנו, עידו פרץ, איוון לזרוב, אייל עוזיאל ואוהד אברג'יל עלו לבדם על המסלול, אומנם שברו את שיא ישראל לקדטים עם תוצאה של 1:56:92 ושיפור של כמעט שתי שניות מהשיא הקודם, אך התוצאה לא הספיקה להם לגמר.

 

בסך הכל, בכל התחרות נשברו שיאי תחרות ב-16 מקצועות ואף שיא אירופאי חדש U-18 נשבר בהטלת כידון. בריטניה הייתה למנצחת הגדולה של התחרות עם הכי הרבה מדליות זהב.  

 

 

מוקדם יותר, אחרי אירוח מופתי, לטענת איגוד האתלטיקה האירופאי, ובעקבות ההצלחה, עיריית ירושלים ואיגוד האתלטיקה הישראלי החליטו להגיש מועמדות לאירוח תחרויות אליפות אירופה באתלטיקה עד גיל 23, אשר יתקיימו בשנת 2027.

כך סוכם בפגישה שנערכה היום (ד', 6.7) בין ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ליו"ר איגוד האתלטיקה האירופאי – דוברומיר קארמרינוב, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט – עו"ד אלישע פלג, יו"ר איגוד האתלטיקה הישראלי – עמי ברן, מנכ"ל איגוד האתלטיקה – גל לוי, ראש מינהל תרבות וספורט והמשנה למנכ"ל העירייה – אריאלה רג'ואן וז'ק כהן – מנהל המחלקה הבינלאומית באיגוד האתלטיקה.

בפגישה הביע קארמרינוב שביעות רצון גדולה מאופן ניהול התחרויות שמתקיימות בימים אלה באצטדיון האתלטיקה החדש בגבעת רם שבירושלים וכן מהמתקנים החדשים והמתקדמים שהוקמו באצטדיון. בעקבות ההצלחה, סוכם כי בירת ישראל תתמודד גם על אירוח תחרויות אליפות אירופה באתלטיקה עד גיל 23 בשנת 2027.