איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

ואז הגיעה המדליה

4 ימים מרוטי עצבים הגיעו לסיומם עם מדלית כסף ראשונה לישראל ולנועם ממו באליפות אירופה U-18 בירושלים.

שעתיים וחצי לפני נעילת תחרות האתלטיקה הגדולה ביותר שהתקיימה בישראל, הרגע שכולם חיכו לו קרה ובגדול! נועם ממו (הפועל עמק חפר) בן ה-16 חצה את קו הסיום במקום השני בריצת -800 מטר עם תוצאה של 1:51.79 דק' ורשם מדליה ראשונה אי פעם לישראל באליפות אירופה U-18.

 

ההתלהבות הורגשה היטב בכל חלק באצטדיון האתלטיקה בגבעת רם, אך הדרך עד לעצירת השעון ומדליית הכסף גרמה ללא מעט דפיקות לב ביציעים. ממו סומן הרבה לפני התחרות כמועמד הישראלי היחיד למדליה, וככל שהתקרבה לה האליפות בירושלים, כך גם הרושם שהרץ הצעיר מעמק חפר יעשה היסטוריה וייקח מדליה עלה בשל כושרו המצוין באותו הזמן.

 

את סיבוב המוקדמות באליפות, ממו, עבר בקלות והתברג לגמר שנקבע קרוב לסיום יום התחרויות האחרון. פתיחת המרוץ לא העירה פנים לרץ הישראלי והוא נדחק לאחור. לרגע היה נדמה כי סיכויי המדליה הולכים וקטנים. כ-200 לסיום הריצה, ממו פתח מבערים, ועבר למקום השני. על אף שהיה נראה כי הוא מאבד את כוחו והמאבק על הסגנות נפתח, הצליח הישראלי לשמור על המקום השני ולזכות במדליה כסף היסטורית כאמור.  

      

"אני מרגיש מדהים, זה רגע נפל", אמר ממו מיד לאחר הריצה. "רציתי לקחת מדליה, נלחצתי טיפה מהתחרות לפני הריצה, אבל אני שמח שעדיין הצלחתי. לעשות את זה בירושלים עם דגל ישראל זה כמו להיות בחלום, זה כבוד וגאווה לייצג את המדינה במקום הזה. הקהל והמשפחה עזרו לי מאוד, הקהל העיף אותי במטרים האחרונים קדימה. רק רציתי שהם יהיו מאושרים, להיות איתם ולחבק אותם בסיום הריצה. אני מאמין שיש לי עוד לאן להתקדם ואני רוצה לנצח בתחרויות נוספות בעתיד. נלחמתי על המקום שלי במטרים האחרונים ועשיתי את זה”.

 

גם מאמנו אמיר רמון התרגש לאחר הזכייה: “קודם כל, אני שמח מאוד. באנו כדי לנסות לנצח. ידענו מה היכולות שלו אבל התפתחה לה ריצה קשוחה והיו שם הרבה מכות וכניסות בין הרצים. חשוב לזכור שהוא צעיר בשנה מכולם, אבל אני שמח שנועם התנהל נכון במהלך הריצה והלך על כל הקופה. ברור שהיה שווה ללוות אותו לאורך השנים האחרונות ולעשות אתו שלוש פעמים בשבוע את הנסיעות ממגדל העמק שם הוא גר לעמק חפר שם הוא מתאמן”.