איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

קפיטולניק העפיל לגמר, ויסמן, מיננקו וכהן נעצרו במוקדמות

 הקובץ לגובה הצעיר עבר גובה של 2.28 מטר וישתתף בגמר אליפות העולם. לעומתו, מיננקו, ויסמן וכהן לא הצליחו להעפיל לחצי הגמר והגמר.

יונתן קפיטולניק העפיל הערב לגמר אליפות העולם בקפיצה לגובה אחרי שעבר בניסיון השני 2.28.

למרות שנפגע בקפיצה, נראה כרגע כי מדובר בפציעה קלה (התכווצות שרירים) והוא אמור לקחת חלק בגמר שיערך ביום שלישי 3.45 שעון ישראל.

מאמנו אנטולי שפרן אמר אחרי ההעפלה לגמר: "זה הישג גדול. יונתן הוא הכי צעיר בתחרות ואני שמח מאוד על זה שהוא הצליח לעלות לגמר. הייתה תחרות לא פשוטה. יונתן התרגש והיה כבוי מאוד בהתחלה, אבל לשמחתי הוא יצא מזה. אני מקווה שהוא יקבל בטחון אחרי שעלה לגמר ושם נעשה, אני מקווה, תוצאה עוד יותר טובה".

קפיטולניק בעצמו הוסיף: "אני שמח מאוד על ההעפלה לגמר. התרגשתי קצת בהתחלה ואני שמח שהצלחתי לצאת מזה ולעלות לגמר. יש לי עכשיו כמה ימים לנוח עד הגמר, ואני אנסה להגיע מפוקס ורענן. אני מקווה מאוד לעשות תוצאה טובה יותר בגמר. תודה לכולם על התמיכה"

 

חנה מיננקו לא הצליחה להעפיל לגמר אליפות העולם בקפיצה משולשת. מיננקו סיימה במקום ה-15 מתוך 28 קופצות עם תוצאה של 14.12 מטר.

"הרגשתי טוב מאוד במהלך החימום", אמרה הקופצת הותיקה. "אבל בתחרות עצמה משהו קרה לי. לא הרגשתי כמו תמיד וזה בא לידי ביטוי בקפיצות. הרמה הייתה מאוד גבוה במוקדמות ולצערי לא הצלחתי להעפיל לגמר. עכשיו כבר הפנים למינכן. אני רוצה להודות לכולם על התמיכה הגדולה. זה מחמם את הלב".

על מסלול הריצה באליפות העולם, אדווה כהן סיימה במקום ה-12 במקצה השלישי במוקדמות 3000 מטר מכשולים עם תוצאה של 9:44.74 דק'.

דיאנה ויסמן סיימה במקום החמישי במקצה השלישי בריצת -100 מטר במוקדמות אליפות העולם. ויסמן חצתה את קו הסיום אחרי 11.29 שנ' ולא הצליחה לעלות לחצי הגמר.

המאמנת אירנה ויסמן: "חלפו להם רק כמה ימים מאז שדיאנה החלימה מקורונה והגוף שלה לא הספיק לגמרי להתאושש. היא עשתה את המקסימום שביכולתה נכון להיום.

המטרה שלנו עכשיו היא להתאושש ולהתחיל את ההכנה לאליפות אירופה במינכן. תודה לכולם על התמיכה מרחוק".