איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

צ'מטאי-סלפטר:"גם כשחציתי את קו הסיום, עדיין לא האמנתי

זוכת מדליית הארד באליפות העולם נחתה בישראל. דן סלפטר: "אנחנו מתרגשים מההישג". גל לוי, מנכ"ל האיגוד: "זה ההישג חסר תקדים"

 

הבוקר, עם שובה של לונה צ'מטאי- סלפטר לארץ, התקיימה מסיבת עיתונאים בהיכל התרבות באיירפורט סיטי, לכבוד זכייתה ההיסטורית במדליית ארד במרתון אליפות העולם.

 

"גם כשחציתי את קו הסיום עדיין לא האמנתי", אמרה צ'מטאי-סלפטר:"זה כבוד גדול לזכות במדליה באליפות העולם. יש לה משמעות עצומה עבורי, הייתה לי סבלנות מההתחלה במרתון ואני שמחה שזה הלך טוב. המטרה הגדולה היא פאריס

2024, אבל לפני כן יש את אליפות העולם בבודפשט".

 

דן סלפטר: "אנחנו מתרגשים מההישג. זו הייתה הכנה מאתגרת, לא אידאלית, אבל היא הוכיחה שהיא התעצמה מהאכזבות של השנים האחרונות. אנחנו רוצים להודות לאיגוד האתלטיקה, לוועד האולימפי, למכבי ת"א ולצוות – תודה לכולם ושנמשיך להגיע להישגים".

 

מנכ"ל איגוד האתלטיקה, גל לוי, הוסיף: "סוף סוף לונה הראתה מה היא יכולה לעשות, לא איבדנו את האמונה בה. זה הישג בסדר גודל שלא היה כמותו בישראל מאז המדליה של חנה קנייזבה מיננקו ב-2015 (כסף באליפות העולם), זה הישג חסר תקדים. לא סתם האתלטיקה מכונה מלכת הספורט, זו מדליה סופר יוקרתית".

 

מנכ"ל מכבי ת"א, לי און ישראלי, אמר: "היו כאלה שהטילו ספק בכך שהיא מסוגלת להגיע למעמד הזה, אנחנו האמנו וממשיכים להאמין – ידענו שהרגע הזה יגיע. אחרי כל תחרות לונה ודן עושים ניתוח והערכת מצב לפעם הבאה, אנחנו גאים מאוד בהישג הזה ונמשיך לתמוך בהם ובאתלטים שלנו".