איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

מטורף: בלסינג אפריפה הוא אלוף העולם עד גיל-20 ב-200 מ'

בפיניש אדיר בקאלי, קבע האצן הישראלי תוצאה בלתי נתפסת של 19.96 שנ', קטף את הזהב וקבע שלל שיאים חדשים

היסטוריה- יש לנו אלוף עולם בריצות קצרות !!!

בלסינג אפריפה (מכבי תל אביב) חצה את קו הגמר באליפות העולם לנוער U-20 בקולומביה עם שיא ישראלי בלתי נתפס של 19.96 שנ'.

זו המדליה הראשונה של ישראל בריצות הקצרות באליפות העולם אי פעם.

מעבר לשיא הישראלי, אותו שיפר פעמיים במוקדמות (20.37) ובחצי הגמר (20.17) אפריפה קבע גם שיא תחרות אליפות עולם U20 חדש ושיא אירופאי עד גיל 20, והוא בסך הכל הרביעי בהיסטוריה בגילו שיורד מ-20 שניות ב200 מטר.

אין מילים לתאר את ההישג הזה חוץ מ-פשוט מטורף!!!!

 

עמי ברן יו"ר איגוד האתלטיקה: "היום ראינו תוצאה נוספת של התמדה וכוח רצון. אפריפה ומאמנו איגור בלון הוכיחו היום שאם תחלום על זה, תוכל להגיע לאן שאתה רוצה. אני כל כך גאה בהם ובכל האתלטים והמאמנים הנמצאים באליפות הזו. להסיר בפניהם את הכובע על המאמצים והגאווה שהם מביאים למדינת ישראל ולספורט הישראלי".

 

 "לרדת מ-20 שניות זה עולם אחר", אמר אפריפה אחרי הריצה, "לא ציפיתי בכלל שאהיה ברמה הזאת. זה חלום שנהפך למציאות, זה לא נתפס בכלל. לא ציפיתי לזה בכלל, אני מאוד מאושר. לא נראה לי שאצליח לישון".

 

מאמנו, יגאל (איגור) בלון, אמר: "כיוונתי לאליפות הזאת לפודיום, אבל בלי מספרים. לא ידענו איפה נוכל לסיים אבל ככל שהתקרבנו לאליפות וראיתי שכל מה שתכננו יוצא לפועל, אז כל הסיפור הפך לאיך להגיע בריאים וחזקים בנפש ועברנו את המבחן הזה. מה הלאה? נגיע לאליפות אירופה ושם נדבר".

 

הכל התחיל יומיים לפני במוקדמות 200 מ'. אפריפה אותת על כוונתיו וקבע כבר בריצתו הראשונה באליפות העולם U-20 שיא ישראלי חדש וסיים ראשון עם תוצאה של 20.37 שנ'.

אפריפה עלה לחצי הגמר שאת שיאו הישראלי הקודם (20.55 שנ') קבע בדיוק חודש ימים לפני ב3.7.

מאוחר יותר, באותו הערב שוב האצן ממכבי תל אביב קבע שיא ישראלי חדש ב-200 מטר שסיים ראשון במקצה חצי הגמר עם תוצאה של 20.17 שנ'.

איגור בלון אמר אחרי חצי הגמר: "מסוף העונה הקודמת, שמנו לעצמנו מטרה את אליפות העולם. חשוב לזכור, שרק לפני שנה הוא עלה פעם ראשונה על המסלול הבינלאומי. בדרך, לא דלגנו על אף מדרגה והגענו לקאלי בשיא הכושר. האמת לפי כל האימונים ציפיתי לתוצאה 20.35-40, אז גם אני הופתעתי לטובה מבלסינג. מאוד מרגש שעבודה קשה נותנת פרי ובזמן הכי נכון. עם זאת, עדיין מוקדם מאוד לדבר. המבחן האמיתי הוא מחר בגמר".