איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

מלכי הכביש: זהב, כסף וארד לישראל באליפות אירופה

 ההישג חסר תקדים של נבחרת מרתון הגברים של ישראל, שלוש מדליות במרתון במינכן: זהב קבוצתית, טפרי עם הכסף ואיילה עם הארד.  

 

פשוט אין מילים לתאר את ההישג הזה!
מטורף לגמרי!! שלוש מדליות לישראל במרתון אליפות אירופה.
 
נתחיל מהסוף: ישראל עם מדליית זהב קבוצתית במרתון! אחרי סיכום של שלושת הרצים הראשונים, התוצאה של ישראל היא הטובה ביותר בין כל הנבחרות והסתכמה ב- 6:31:48 שע'. ארבעה רצים ישראלים נכנסו לעשירייה הראשונה במרתון, דבר שביסס את ישראל במקום הראשון במרתון גברים באירופה. 
 
עוד לפני כן, לא יכלנו לקבל סיום דרמטי יותר למרתון. כ-20 מטר לפני קו הסיום, נראה היה כי  
מארו טפרי (מכבי ת"א) יסיים במקום הראשון, אך בפיניש אדיר, ממש מטרים ספורים לפני קו הסיום, הגרמני ריצ’רד רינגר סיים במקום השני במרתון עם תוצאה של 2:10:23 וגשאו איילה (מכבי ת"א) סיים במקום השלישי עם תוצאה של 2:10:29 שע'.
ימר גטהון (מכבי ת"א) (7) 2:10:56
גרמה אמרה (הפועל אתלטי אורן כ"ס) (9) 2:11:32
עומר רמון (הפועל עמק חפר) (26) 2:16:35
 
 
י

ו"ר איגוד האתלטיקה עמי ברן: "כל כך מרגש שאין לי אפילו מילים לתאר את ההישג הזה. צריך להוריד 100 כובעים לרצים שלנו, למאמנים ולכל מי שידו בדבר. לראות מדליות ישראליות במינכן 50 שנה אחרי הטבח הנוראי, זה מצמרר. זו שנה בלתי רגילה לאתלטיקה ואני מקווה שנמשיך לשמח את המדינה".

 

טפרי אמר אחרי המרתון: “זה מרגש אותי, חשוב לייצג את המדינה בכבוד, אין לי איך לתאר את ההרגשה הזאת. אני כל כך שמח לזכות במדליית זהב בקבוצתי ולסיים באופן אישי עם מדליית כסף. אין יותר שמח ממני במינכן, גרמניה. אנחנו זוכרים את מה שהיה לפני 50 שנה ולבוא לפה ולשמוע את התקווה – אין דבר משמח מזה”.

 

איילה הוסיף: “אני רוצה להודות לאיגוד האתלטיקה בישראל ולוועד האולימפי ולכל האנשים שנמצאים איתנו פה, אם זה מאמנים או אנשי הצוות באיגוד האתלטיקה. הזכייה היא כל כך מתוקה בגלל שאחרי 50 שנה, עם מה שהיה פה, לזכות במדליה ולהניף את דגל ישראל זה כל כך מתוק. עבדתי על זה הרבה ובאתי עם ראש פתוח. פשוט זרמתי עם הריצה וזה עבד, זכיתי במדליה אישית”.