איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

אריגטוו פוקואוקה: שיא ישראלי חדש במרתון למארו טפרי על אדמת יפן

סגן אלוף אירופה הטרי, פתח את העונה בצורה מופלאה ולא רק שניצח את מרתון פוקואוקה אלא גם קיזז 15 שניות משיאו הישראלי הקודם שנקבע לפני פחות מעשרה חודשים בסביליה.

   

אחרי שבקיץ סיים במקום ה-11 במרתון אליפות העולם ושני במרתון אליפות אירופה, מארו טפרי (מכבי תל אביב) שוב הוכיח שהוא בכושר שיא כבר בפתיחת עונת 22/23. טפרי הסתער על מסלול המרתון בפוקואוקה, יפן, וקבע הבוקר (א') שיא ישראלי חדש במרתון. סגן אלוף אירופה, חצה ראשון את קו הסיום ביפן אחרי 2:06:43 שעות.
 
רק לפני פחות מ-10 חודשים הדהים טפרי במרתון סיבליה כשקבע 2:06:58 שעות, והבוקר ביפן, כאמור, שיפר ב-15 שניות את שיאו הישראלי. 
בכלל נתוני שבירת השיא במרתון מ-2018 הם יוצאי דופן: השיא נשבר על ידי טפרי שש פעמים מאז אוגוסט 2018. בנוסף, בין שיאיו של טפרי היה זה גירמה אמרה ששבר אותו פעמיים נוספות. סך הכל, בפחות מ-5 שנים השיא הישראלי במרתון נשבר 8 פעמים. חשוב לציין, כי לפני כן השיא הוחזק על ידי היילה סטאין במשך 15 שנים (2:14:21 שעות) עד שהגיע טפרי כידוע והוריד כמעט 8 דקות מאותו שיא היסטורי של סטאין.
 
המאמנת של טפרי, אזאווונט טקה מוגס, סיכמה את ההופעה של שיאן ישראל: "אני גאה בהישג המדהים של מארו. בעזרת עבודה קשה, נחישות והתמדה, הוא שוב שבר את השיא הישראלי והוכיח שהוא חלק בלתי נפרד מהטופ העולמי. הוא עדיין לא אמר את המילה האחרונה!". 
 –