איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

תחרות פתיחת עונה לאחר הקורונה

אגודת לידר ירושלים היתה הראשונה לקיים תחרות אתלטיקה באיצטדיונה היפה בגבעת רם אחרי פגרת הקורונה המאולצת. התחרות הזו, כמו אלה שיבואו בעקבותיה מעמידה קושי בפני חובבי האתלטיקה המעטים שרוצים לצפות בתחרויות.

 

פתרון פשוט הוא להתנדב לסייע כעוזר שופט בתחרויות. מי שיידבק בחיידק יוכל גם לעבור קורס שופטים. הנה לפניכם דיווחו של חובב אתלטיקה בשם אפי גרודצר שהתרגש מאד מההזדמנות הזו:
בתור חובב אתלטיקה נלהב רציתי מאוד להגיע לתחרות בגבעת רם, תחרות הספורט הרשמית הראשונה בארץ מאז הקורונה. מכיוון שכניסת הקהל הייתה אסורה נעניתי להצעתו של בני נוה והצעתי עצמי בתור עוזר שופט. כשהגעתי הודיעו לי שאעבוד בבור הקפיצות בתור המגרף. שמחתי מההזדמנות והגעתי לאיזור של הבור כ-45 דקות לפני תחילת התחרות כדי לדבר עם השופטים וללמוד מהם איך ומה אני צריך לעשות. כשהגעתי לשם ראיתי אדם שלוקח מגרפה ולדבריו "הופך את החול" אותו אדם הסביר לי שהוא עושה את זה מכיוון שהחול מאוד קשה וזה ירכך אותו קצת ושיהיה יותר נעים עבור הספורטאים שקופצים עליו, אחר כך הוא הסביר לי מה לעשות והמשכתי משם. אותו אדם התברר לי כלא אחר מאשר שיאן ישראל בקפיצת משולשת וספורטאי שייצג את ישראל ב-3 אולימפיאדות הלא הוא רוגל נחום, כיום המנהל ההישגי והמתאם האולימפי של איגוד האתלטיקה. עבודת המגרף שאולי נראית שולית היא חשובה ביותר הן לספורטאים והן לשופטים, אם הבור לא ישר הספורטאים כמובן עלולים להיפצע, ועבור השופטים חשוב שהחול יהיה ישר על מנת שהם יוכלו לראות את המקום המדויק ממנו צריכים למדוד את המרחק. החלק שכנראה הכי נהניתי ממנו היה לראות את תגובת הספורטאים כשקבעו שיאים אישיים. השמחה, הצעקות, ההתלהבות, החיוך הרחב על הפנים, כל אלה פשוט גורמים לך להרגיש ממש טוב בפנים. גם אם לא היה לך קשר אישי לתוצאה.

ונעבור לתוצאות:
כבר בתחרות הראשונה שמחנו לראות תוצאה שנכנסה למקום חמישי בכל הזמנים כאשר ניקולאי גילימוביץ מלידר ירושלים (שמאומן ע"י אמו אינה) שיפר את שיאו בכידון ב- 1.27 מ` ל 65.73 ועלה למקום החמישי בכל הזמנים.
את התוצאה האיכותית ביותר בין הגברים קבע עומרי שיף מלידר ירושלים (מאמן אסף לוזון) שניצח ב- 400 מש` עם 53.71 שנ` – 953 נק`. הוא סיים גם שני ב- 200 מ` אחרי דור קולביץ הוותיק ממכבי ת"א , חניכו של קרלו רפאלי (22.09) כשקבע 22.18 שנ`, רק 11 מאיות איטי משיאו האישי.

תוצאות איכותיות יחסית קבעו גם חניכיו של רוגל נחום גילרון צבקביץ מהפועל אורן השרון ואבירם שוורצברד ממכבי ת"א – 7.15 מ` ו- 7.06 מ` בהתאמה, אך עם רוח קצת מעל 2 מ`.

אריאל בורג בן ה- 18 מלידר ירושלים זכה להיכנס לראשונה לרשימת 50 הטובים בריצת 400 מש` כשקבע 56.81 שנ` , מקום 43 בכל הזמנים.

את התוצאות האיכותיות ביותר אצל הנשים קבעו שתי ספרינטריות צעירות בשיאים אישיים: נעם קנר בת ה- 19 ממכבי ראשל"צ (מאמן חי כהן) קבעה 1:04.58 דק` ב- 400 מש` (892 נק`) ועלתה למקום ה 23 בכל הזמנים ודיאנה אברבוך בת ה- 16.5 מלידר ירושלים (מאמנת אירנה לנסקי) ניצחה ב- 200 מ` עם 25.64 שנ`, מקום 48 בכל הזמנים. ביטי דויטש מלידר ירושלים (מאמן עמית נאמן) , המרתוניסטית הכמעט אולימפית, ניסתה כוחה לראשונה בריצת 1,000 מ` וניצחה עם 3:00.30 דק`.