איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

סבב איגוד 4: ספרינטר נולד

עומר כץ, עד לפני חודש קופץ במוט, רחוק רק מאית מהקריטריון לאליפות הבלקן ב-60 מטר, בגלל שינוי שהתקבל ביום רביעי האחרון.  נועה לוי הדהימה עם שיאי חדש וטפסה למקום ה-13 בכל הזמנים. 

צילום: רובי יהב
תחרות סבב 4 של איגוד האתלטיקה הייתה המפתיעה ביותר מתחילת העונה. ההפתעה הראשונה הגיעה על מסלול הריצה. 
עומר כץ (הפועל אתלטי אורן כפר סבא),עד לא מזמן קופץ במוט, היה קרוב קרוב לקבוע את הקריטריון ב-60 מ' לאליפות הבלקן באולם שתיערך בחודש הבא, כשסיים ראשון עם תוצאה של 6.82 שנ'. עד לפני שבוע תוצאה זאת הייתה נחשבת כקריטריון, אך ביום רביעי עדכנה התאחדות הבלקן קריטריון חדש של 6.81
 
למרות שכץ התחרה כבר בקרב רב ובלט במקצועות הספרינט והמשוכות, התוצאה שלו הייתה יותר ממפתיעה. כבר בתחילת השנה, כץ אותת על שינוי. המאמן רפי גורדצקי התבקש על ידו ועל ידי מאמנו, קוסטה סמיונוב, לעזור לכץ במשוכות, אך מהר מאוד  גילה גורדצקי כי :"עומר בולט מאוד דווקא בספרינט", אמר המאמן הותיק. "למרות שהוא השתפר מאוד במשוכות, בעצה אחת עם קוסטה ועומר, החלטנו להתמקד בספרינט והשיפור שלו גדול מאוד עם פוטנציאל רב להמשך".
  
אך לא שם נגמרו ההפתעות הנעימות של התחרות. נועה לוי (מכבי ראשון לציון) הבלתי נגמרת, קבעה שיא אישי בקפיצה לרוחק. לוי קפצה למרחק של 6.09 מ' וטפסה למקום ה-13 בכל הזמנים. האתלטית הותיקה הייתה רחוקה ס"מ מהקריטריון לאליפות הבלקן. ביום חמישי הקרוב תתקיים תחרות סבב איגוד 5 שם תהיה ללוי ולאחרים הזדמנות אחרונה לקבוע את הקריטריון לאליפות הבלקן שתתקיים בבורסה שבתורכיה ב-11 בפבואר. 
 
 
צילום: קסם לולו