איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

שיא ישראלי חדש U23 לאסף הררי. ויסמן חזרה להתחרות

הררי קבע שיא ישראלי חדש U23 ב-3000 מטר במסגרת ליגת המכללות. האצנית שבה אל הדר יוסף והשתתפה במקצה ל-60 מטר בתחרות סבב איגוד 5

 

צילום: Brain vasey

אסף הררי (הפועל עמק חפר), קבע אמש (שבת לפנות בוקר), שיא ישראלי חדש ב-3000 מטר לגילאי U23. השיא נקבע באולם.
הררי, חצה את קו הסיום עם תוצאה של 8:02.82 דק' בתחרות שהתקיימה במסגרת ליגת המכללות בעיר בוסטון. כידוע, בעבר הייתה הפרדה בין שיאי אולם לשיאי אצטדיון, אך התאחדות האתלטיקה הבינלאומית החליטה כי שיאי אולם יחשבו כשיאים רשמיים, ולכן התוצאה של הררי מהווה שיא ישראלי חדש.

עוד לפני השיא של הררי, ביום חמישי התקיימה תחרות סבב 5 של האיגוד בהדר יוסף. דיאנה ויסמן (מכבי ראשון לציון) חזרה להתחרות אחרי הפסקה של מספר שבועות ולקראת אליפות הבלקן ואירופה באולם. ויסמן סיימה ראשונה ב-60 מטר כשחצתה את קו הסיום אחרי 7.36 ש'.

באותה תחרות, בלסינג אפריפה (מכבי תל אביב) הזכיר לנו במעט את הקיץ האחרון. אפריפה טס על המסלול וסיים עם תוצאה של 15.48 שנ' שזו אחת מהתוצאות הטובות ביותר של ישראלי ב-150 מטר. חשוב לציין, כי אין מעקב סטטיסטי על תחרויות ב-150 מטר לאורך השנים, לכן קשה לקבוע אם התוצאה של אפריפה היא הטובה ביותר במרחק הזה או אחת התוצאות הטובות ביותר ל-150 מטר. 

בקפיצה משולשת, רומי תמיר (מכבי תל אביב) קבעה שיא אישי של 12.61 מ'. זו הפעם השנייה שתמיר שוברת את שיאה האישי בתוך שבוע. ביום שני האחרון בתחרות בשוודיה קבעה תמיר שיא אישי של 12.58 מ'. בנוסף אליה, צוף קון (מכבי תל אביב) שבר את שיאו ב-60 מטר כשחצה את קו הסיום אחרי 6.90 שנ'.

תחרות סבב 5 הייתה גם ההזדמנות האחרונה לקבוע קריטריון לאליפות הבלקן שתתקיים ביום שבת ה-11 בפבואר בבורסה תורכיה, אך אף קריטריון חדש לא נרשם בתחרות.