איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

כרמין, עזרן, אפריפה ואוירבך עם שיאים ישראלים חדשים

לא פחות מ-4 שיאים ישראלים נשברו בסוף השבוע האחרון. אפריפה עם השיא האיכותי ביותר בריצת הבכורה שלו ב-200 מטר באולם.

 

לפני העלייה למסלול- אפרפיה עם מאמנו איגור בלון

סימן לבאות? סוף שבוע של שיאים ישראלים פקד את האתלטיקה הישראלית, כבר בתחילת עונת התחרויות. 

זה התחיל כבר ביום שישי בבוקר. מירוץ אור יהודה הביא שיא חדש ב-10 קילומטר כביש. הילה עזרן (מכבי תל אביב) עזבה את מחנה האימונים לנוער בוינגייט השקם בבוקר ועלתה על מידי ריצה. עזרן קבעה שיא ישראלי חדש ב10 קילומטר כביש לגילאי U20 שחצתה את קו הסיום עם תוצאה של 35:54 דק'. הרצה הצעירה שפרה את שיאה של מאור טיורי (לידר ירושלים) שנקבע ב-2009 ב-44 שניות.  

 

עוד לא הספקנו להירגע מהשיא של עזרן וכבר בלילה (בין שישי לשבת), יהונתן כרמין (רצי הסמטה), קבע שיא ישראלי חדש לגילאים U23 ב-3000 מטר בליגת המכללות. כרמין חצה את קו הסיום עם תוצאה של 8:01.63 דק' שהיא תוצאת שיא לגילאי U23. חשוב לציין, כי התוצאה של כרמין אינה נחשבת לשיא באולם מכיוון שנעשתה במסלול מעל 200 מטר באולם, אבל היא התוצאה הטובה ביותר לגילו ולכן נחשבת כשיא ישראלי כפי שהיה קורה אילו היה רץ באצטדיון.

 

השיא הבא היה כבר עניין בשגרה. שיאן ישראל ב-200 מטר ואלוף העולם לנוער, בלסינג אפריפה (מכבי תל אביב), עלה לתחרות הבינלאומית הראשונה שלו העונה ולהופעת הבכורה שלו ב-200 מטר באולם במסגרת סבב הכסף של ההתאחדות האתלטיקה העולמית במץ, צרפת. אפריפה סיים ראשון מבין שני המקצים עם תוצאה של 20.95 והוסיף שיא ישראלי חדש ב-200 מטר באולם לרזומה שלו.  השיא הקודם היה שייך לגל ארד (21.36 שנ') שקבע שבוע לפני בליגת המכללות.

 

אחרון השיאים לסוף שבוע זה נרשם ביום שבת בלילה. סיון אויברך (מכבי חיפה כרמל) קבעה שיא ישראלי נוסף בליגת המכללות. אוירבך חצתה את קו הסיום עם תוצאה של 4:39.77 דקות וקבעה שיא ישראלי חדש בריצת מייל. זהו שיפור של 1.09 שנ' משיאה הקודם שנקבע בשנה שעברה. כמו בפעם הקודמת, תוצאה זו לא תחשב כשיא באולם מכיוון שאורכו של המסלול היה כ-300 מטר.