איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

איילה עם שיא ישראלי חדש במרתון סביליה. אמרה ועלמיה קבעו קריטריון לפריז 2024

מדהים!! גשאו איילה במרתון השלישי בחייו ניפץ את השיא הישראלי של מארו טפרי מדצמבר האחרון ושיפר אותו ב1:10 ד'. גזצ'או: "העבודה הקשה השתלמה".

 

איילה חוגג בקו הסיום בסביליה את השיא הישראלי החדש שקבע

בלתי נתפס, גשאו איילה (מכבי תל אביב), בסך הכל במרתון השלישי בקריירה שלו, ניפץ הבוקר (א') את השיא הישראלי במרתון אחרי שחצה את קו הסיום במקום הרביעי במרתון סביליה עם תוצאה של 2:05:33 שע'

 

רק במאי האחרון גשאו רשם הישג שיא בריצת 10,000 מטר, כשהיה לראשון הישראלים שירד מתחת ל-28 דקות. לאחר מכן, באוגוסט, הוא שוב הדהים את כולם כשבמרתון השני בחייו הוא זכה במדליית הארד באליפות אירופה במינכן. השיא שקבע הבוקר הוא שיפור של דקה ו10 שניות לשיאו של מארו טפרי (מכבי תל אביב) שנקבע רק בתחילת דצמבר האחרון ביפן. זו הפעם התשיעית מאז 2018 שהשיא הישראלי במרתון נשבר, ופעם ראשונה שאיילה מחזיק בו.

 

יוסף גזצ'או מאמנו של גשאו איילה: "אני מאוד שמח ומתרגש בשביל גשאו על השיא הישראלי. הייתה ריצה מצוינת מהתחלה והתנאים היו מעולים. עבדנו קשה בשביל זה ואני שמח שהעבודה שעשינו השתלמה. זה בסך הכל מרתון שלישי שלו, הוא יכול עוד להשתפר, ובשביל זה צריך להמשיך לעבוד קשה. המטרה שלנו היא תמיד לייצג את ישראל בכבוד בכל התחרויות. אנחנו מודים על התמיכה ומאושרים מההישג".

 

אחרי גשאו, היה זה גירמה אמרה (הפועל אתלטי אורן כ"ס) שסיים שני מבין הישראלים ובמקום ה-12 הכללי עם תוצאה של 2:07:40 שע'.

היימרו עלמיה (הפועל אתלטי אורן כ"ס) סיים שלישי מבין הישראלים ובמקום ה-15 הכללי עם תוצאה של 2:07:55 שע'.

שניהם, יחד עם איילה גשאו ומארו טפרי שלא השתתף במרתון סביליה, קבעו את הקריטריון לאליפות העולם שתיערך בבודפשט באוגוסט ולמשחקים האולימפיים פריז 2024.

 

סגרו את המשלחת הישראלית הם: תחלואיני (לואי) מלקה המייצג את נבחרת הפליטים עם תוצאה של 2:09:00, דוד טייאצו (מכבי תל אביב) עם תוצאה של 2:11:39 ומלקמו ג'מבר עם תוצאה של 2:13:30. ימר גטהון, גודאדאו בלצאו, מוגס טסמה ובוקאיו מלדה פרשו במהלך המרתון ולא חצו את קו הסיום.

 

הנציגה היחידה שלנו במרתון הנשים הייתה אירנה אור קונובלוב (אתלטי הקרן) שסיימה עם תוצאה של 2:42:17 שע'. זהו שיפור של 9 דקות לשיאה האישי.