איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

נבחרת ישראל עלתה לדרג ב' באירופה

הנבחרת בכחול לבן רשמה תחרות מוצלחת באליפות אירופה לאומות דרג ג', נקבעו שיא יסוד ושיא ישראלי עד גיל 23 

נבחרת ישראל עמדה במטרה, ועלתה לדרג ב' באירופה. לאחר שלושה ימי תחרות באליפות אירופה דרג ג', שהתקיימה במסגרת המשחקים האירופיים בסילסיה (פולין), הנבחרת בכחול לבן סיימה במקום השלישי, מה שמקנה לה את כרטיס הכניסה להשתתפות באליפות אירופה לאומות דרג ב'. האליפות תתקיים במדריד ב-2025.

 

הנבחרת הישראלית סיימה, כאמור, במקום השלישי עם 434 נקודות. הקדימו אותה אירלנד, שסיימה במקום הראשון עם 494 נקודות, ונבחרת אוסטריה, שהשיגה  473.50  נקודות והגיעה למקום השני.

צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

נבחרת ישראל, שכללה 37 אתלטים ואתלטיות, יצאה לפולין עם מטרה ברורה, לסיים בין שלוש המדינות הראשונות על מנת לחזור חזרה לדרג ב' (אגב, הנבחרת ירדה לדרג ג' לאחר שנאלצה לבטל את השתתפותה באליפות אירופה לאומות ב-2021 בעקבות קורונה).

 

במהלך שלושת ימי התחרות הספורטאים רשמו תוצאות נהדרות. רביעיית השליחים 4×100  , שכללה את עדן סלע (אתלטי אורן כפ"ס), תומס דובנוב -רז (אס. רמה"ש), אביב קופלר (מכבי ת"א) ובלסינג אפריפה (מכבי ת"א), קבעו שיא ישראלי חדש עד גיל 23 – 39.66 שניות. רביעיית השליחים של 4×400 מעורב, שכללה את ערן סיבוני (לידר ירושלים), נועם ממו (הפועל עמק חפר), ניצן אסס (מכבי חיפה כרמל) ושני זכאי (הפועל חולון) קבעו שיא יסוד- 3:27.57 דק'. 

 

טדסה גטהון (הפועל עמק חפר) קבע שיא אישי חדש ב-1,500 מטר ( 3:45.92 דק), נועה לוי (מכבי ראשל"צ) רשמה שיא אישי חדש ב-400 משוכות (58.72 שניות), אילנה דורפמן (הפועל חולון) גם היא עם שיא אישי חדש ב-200 מטר (24.43 שניות), ורומי טמיר קבעה שיא אישי חדש בקפיצה לרוחק (6.07 מטר).   

 

צילום: באדיבות הוועד האולימפיבישראל, עודד קרני

רוגל נחום, מנהל הישגי בוגרים של איגוד האתלטיקה : ״ עבור כל ספורטאי לממש ולמקסם פוטנציאל בתחרות מטרה חשובה אישית וגם למדינה זה אומר שעמד במשימה, וזה בא לידי ביטוי בתוצאה. אני גאה בספורטאים ושמח על ההישג״.