איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

מארו טפרי סגן אלוף העולם בריצת מרתון

הישג היסטורי לרץ הישראלי שחצה את קו הסיום בבודפשט בתוצאה של 02:09:12 שעות

היסטוריה כחול לבן: מארו טפרי (מכבי ת"א) הוכתר הבוקר לסגן אלוף העולם בריצת מרתון באליפות העולם שמתקיימת בבודפשט, ובכך העניק לישראל את המדליה הראשונה שלה אי פעם בריצת מרתון לגברים באליפות העולם. 

 

טפרי, שלאורך כל הריצה שמר על התכנית שלו ורץ בצורה חכמה ומבוקרת, סיים עם פוטו פיניש דרמטי במיוחד. בשלוש מאות המטרים האחרונים, כשהיה כבר ממוקם במקום השלישי ובעמדה של מדליית הארד, הוא עקף את לאול גברסילאסי מאתיופיה וסיים את הריצה הארוכה במקום השני עם זמן של 02:09:12 שעות. ויקטור קיפלנגט מאוגנדה זכה במדליית הזהב עם תוצאה של של 2:08:53 שעות ואל המקום השלישי הגיע כאמור גיברסילאסי האתיופי עם זמן של 2:09:19 שעות. 

"אני כל כך מתרגש ושמח" אמר טפרי בסיום הריצה. "אני כל כך שמח וגאה לייצג את ישראל ולהביא כבוד למדינה שלי, לעצמי ולמשפחה שלי". 

 

עוד הוסיף טפרי: "היינו שישה-שבעה אתלטים קדימה, והבנתי שאפשר להשיג משהו. התכנית הייתה להיכנס לתוך הטופ 10 ולא להשתגע בהתחלה, באינטרוואלים עם הראשונים, לשמור על עצמי, לשתות עד הק"מ ה-30, לקרר את עצמי ואז לתת מה שיש". 

 

על המטרים האחרונים, שבו עקף את הרץ מאתיופיה, סיפר טפרי: "חשבתי לעצמי 'זהו, עכשיו אני צריך להתאבד על זה'. ראיתי שהוא נחלש בקילומטר האחרון וחשבתי שאולי אני אתפוס אותו, ובסוף תפסתי אותו".

 

כידוע, טפרי הוא סגן אלוף אירופה בריצת מרתון ממינכן 2022. באליפות העולם הקודמת, באורגון 2022, הוא סיים את המרתון במקום ה-11, אז הישג שיא לגבר ישראלי בריצת מרתון באליפות העולם. בזכות המדליה ההיסטורית של טפרי, מאזן המדליות של ישראל באליפויות עולם עלה לחמש. 

 

איימרו עלמיה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) רשם את הישג השיא שלו, כשסיים במקום ה-20 בתוצאה של 02:12:32 שעות.