איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

חצי המרתון האיכותי ביותר בישראל אי פעם למרות התנאים

אילוצי הקורונה הביאו להשתתפות של כ- 40 רצים ורצות בלבד במסלול מאולתר שכלל 3 הקפות. המסלול לא היה אידאלי כי היה על הרצים לעלות 3 פעמים בעליה קשה לאורך כ- 200 מ` . בנוסף לכך, נשבו רוחות ערות שפגמו במקצת באיכות התוצאות.
למרות התנאים הלא אידאליים ראינו את המרוץ המהיר והאיכותי ביותר אי פעם בישראל במרחק זה. התוצאה המהירה ביותר של ישראלי במרחק זה במרוץ שהתקיים בארץ הושגה בשנה שעברה בעמק המעיינות ע"י מארו טפרי 1:03:19. השנה רצו 4 רצים מהר יותר.
למרות התנאים הלא אידאליים ראינו את המרוץ המהיר והאיכותי ביותר אי פעם בישראל במרחק זה. למעט השיא הישראלי הבינלאומי שקבע מארו טפרי בינואר בחצי מרתון טבריה – 1:01:23, לא הושגו תוצאות מהירות כל כך עם עומק כזה בשום חצי מרתון בארץ.

טדסה גטהון מהפועל עמק חפר, 23, מאמן זוהר זימרו, הוכיח שוב שהוא נכון לחודש האחרון הרץ הטוב בישראל עם 1:02:09. יתכן בהחלט שבמסלול כמו טבריה ללא רוחות הוא היה שובר את שיאו הבינלאומי שטפרי.
תחלואיני מלקה מהפועל עמק חפר, 22, מאמן אלמיו פאלורו המשיך את התקדמותו הנהדרת השנה עם שיפור של 3:33 דקות וקבע 1:02:22, תוצאה טובה מהשיא הישראלי של גטהון לגילאי u23, אך תוצאתו לא נחשבת כשיא והוא לא היה בפודיום של אליפות ישראל כי אינו אזרח ישראלי.
מארו טפרי, מכבי ת"א, מאמן דן סלפטר סיים שלישי עם 1:02:58 וגודאדאו בלאצ`או, 23, מכבי ת"א מאמן גזצ`או יוסף סיים רביעי (ושלישי באליפות ישראל) עם 1:03:07, שיפור של 29 שניות לשיאו ועלייה למקום השישי בכל הזמנים.
איימרו עלמיה מהפועל אורן השרון, מאמן גזצ`או יוסף – 1:03:38, ימר גטהון, מכבי ת"א, מאמן דן סלפטר וגירמה אמרה, הפועל אורן השרון, מאמן זוהר זימרו, השלימו שביעיית רצים איכותיים מאי פעם. שוב ראינו שאנו בהחלט מעצמת חצי מרתון אירופית מבחינת העומק ויכולים להתברג בחמישייה הראשונה ביבשת ואולי אף מעבר לזה.

בין הנשים ניצחה לונה צ`מטאי סלפטר עם 1:13:38, שניה לימור גוטפריד ממכבי חיפה, מאמן גיל לטם, שהשוותה את שיאה האישי – 1:21:40 ושלישית מנטאמר ביקאיה מהסמטה דרום ת"א, מאמן יובל כרמי עם 1:23:01.