איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

טפרי אתלט השנה, צ'מטאי סלפטר אתלטית השנה

קבלו את מצטייני שנת 2023: גזא'צו יוסף וזוהר זימרו מאמני השנה, ומי האתלטים הצעירים המצטיינים של השנה? 

שנת 2023 הייתה שנה מלאה בהישגים, אז זה בדיוק הזמן לפרגן לאתלטים והאתלטיות המצטיינים והמצטיינות של השנה האחרונה. כולם נבחרו ע"י הנהלת האיגוד.

 

אתלט השנה הוא מארו טפרי (מכבי ת"א), שעשה היסטוריה וזכה במדליית הכסף בריצת מרתון באליפות העולם בבודפשט. בעקבות דירוגו הגבוה, הוא הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בפריז 2024. אתלטית השנה היא לונה צ'מטאי סלפטר, שזכתה במקום ברביעי בריצת מרתון באליפות העולם בבודפשה. בכך, גם היא הבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים בפריז.

 

טפרי אמר: "אני מודה לאיגוד האתלטיקה על הבחירה בי, התואר הזה מרגש אותי מאוד. שנת 2023 הייתה בהחלט שנה מקצועית טובה עבורי, אך אני מצפה בקוצר רוח לשנת 2024. אני אמשיך לעבוד קשה ולתת את כל כולי, כשהמטרה הגדולה עומדת מול עיניי- המשחקים האולימפיים בפריז".

 

צ'מטאי סלפטר אמרה: "אני כל כך שמחה להיבחר שוב לאתלטית השנה ואני מודה לכל מי שהיה חלק מהשנה המוצלחת שלי. אני מעריכה מאוד התמיכה שאני מקבלת מאיגוד האתלטיקה, שמעניק לי כל מה שאני צריכה על מנת להצליח. אני מתרגשת מאוד לקראת השנה החדשה, השנה האולימפית, ומחכה כבר לייצג את המדינה שלי במשחקים האולימפיים בפריז הכי טוב שאני יכולה".

 

האתלט הצעיר של השנה הוא אלעד עדיקה (לידר ירושלים), שסיים במקום בשמיני בגמר הקפיצה לרוחק באליפות אירופה U20 שהתקיימה בירושלים (אוגוסט 2023). עדיקה היה האתלט היחיד במשלחת הישראלית שעלה לגמר באליפות.  האתלטית הצעירה של השנה היא  לינוי לוי (מכבי ראשל"צ), שקבעה את הקריטריון לאליפות אירופה U20 שהתקיימה בירושלים. 

 

 

 

עידו פרץ (הפועל חולון) זכה בתואר תגלית השנה. זאת בזכות זכייתו  בבמדליית הכסף בריצת 100 מטר ב- EYOF (הפסטיבל האולימפי האירופי לנוער). 

 

מאמני השנה הם גזאצ'ו יוסף וזוהר זימרו, צמד המאמנים של נבחרת ישראל בריצות ארוכות. הובילו את טפרי למדליית הכסף ההיסטורית באליפות העולם בבודפשט ועומדים בראש אחת מנבחרות המרתון החזקות באירופה.