איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

עוד שבת של שיאים ישראלים באולם

החורף ממשיך להיות חם: בלסינג אפריפה קבע שיא לאומי חדש בריצה ל-200 מטר באולם, אדוה כהן בריצת מייל

עונת החורף ממשיכה להאיר פנים לאתלטים ולאתלטיות הישראלים, ושוב קיבלנו בשבת שני שיאים ישראלים חדשים: בלסינג אפריפה שיפר את השיא הלאומי בריצה ל-200 מטר באולם ואילו אדוה כהן קבעה שיא ישראלי חדש בריצת מייל. 

 

אפריפה (מכבי ת"א) כאמור קבע שיא ישראלי חדש בריצה ל-200 מטר באולם, כשקבע תוצאה של 20.69 שניות בתחרות הסבב העולמי היוקרתית בלייווין שבצרפת ( World Athletics Indoor Tour- Gold). הוא ניצח בגמר ב' וסיים במקום השלישי הכללי.

 

בכך, האצן הישראלי שיפר את השיא הלאומי, שהיה שלו, בשלוש מאיות, שכן בשבת הקודמת הוא העמיד אותו על 20.72 שניות. זו הפעם השלישית שאפריפה שובר את השיא הלאומי במרחק הזה תוך שבוע וחצי בלבד.

 

 "אני מרוצה. ירדתי כבר כמה פעמים מ-21 שניות, אבל אני גם יודע שזו רק תחילת הדרך שלי באינדור" אמר אפריפה והוסיף: "אני עוד צעיר, יש לי עוד הרבה מה ללמוד ואני מכוון גבוה. אחזור ארצה ואתחיל להתאמן כמו שצריך לעונת הקיץ".

 

יגאל בלון, מאמנו של אפריפה, ציין: "אני מאוד מרוצה. בלסינג עשה ארבע תחרויות בשבועיים וזה לא פשוט בכלל. כל ריצת 200 קבע שיא חדש, כך שאנחנו בהחלט מבסוטים מעונת החורף".

אפריפה עם אריון נייטון האמריקאי

אדוה כהן (מכבי ת"א) קבעה שיא ישראלי חדש בריצת מייל- 4:35.85 דק' , בתחרות באולם בבוסטון.

כהן שברה את השיא הלאומי שהיה שייך לסיון אוירבך ממכבי חיפה כרמל אשר עמד על 4:37.94 דק', אותו קבעה רק בדצמבר האחרון. אגב, גם אוירבך השתתפה בתחרות וקבעה שיא אישי חדש, כשעצרה את השעון על 4:36.75 דקות. 

 

כזכור, לפני כשבועיים כהן קבעה שיא ישראלי חדש בריצה ל-5,000 מטר באולם.

 

"משמח מאוד לראות שהעבודה הקשה משתלמת" אמרה כהן והוסיפה: "הייתה תחרות עם הרבה דחיפות והייתי צריכה להתעסק בעקיפה של אתלטיות כל הריצה. עם זאת, שמחה מאוד לשבור שיא אישי וישראלי בידיעה שאני מסוגלת להרבה יותר. אני עם המבט קדימה לעונת הקיץ".

 

בתחרויות נוספות: מאור טיורי (לידר ירושלים) סיימה במקום ה-2 בזמן של 33:52 דקות בתחרות 10 ק"מ כביש באריזונה.

יונתן קפיטולניק (מכבי ת"א) סיים במקום ה-6 עם גובה של 2.21 מטר בתחרות באולם בצ'כיה.