איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

גשאו איילה קבע שיא ישראלי חדש מדהים בריצת מרתון

שיאן ישראלי קבע 2:04:53 שעות במסגרת מרתון סביליה והבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בפריז

הישג מדהים: גשאו איילה (מכבי ת"א) קבע  שיא ישראלי חדש בריצת מרתון, כשעצר את השעון על 2:04:53 שעות במסגרת מרתון סביליה, תוצאה שהקנתה לו את המקום השלישי.

 

סביליה מאירה פנים לרץ הישראלי, שכן בדיוק באותו המרתון אשתקד הוא קבע את השיא הלאומי הקודם- 2:05:33 שעות-כשסיים במקום הרביעי. הבוקר הוא שיפר את שיאו בלא פחות מ-40 שניות וגם עלה על הפודיום.  

 

בכך, איילה הבטיח את מקומו בריצת המרתון במשחקים האולימפיים בפריז בקרב הרצים הישראלים. שיאן ישראל מצטרף למארו טפרי, שכבר הבטיח את מקומו בעקבות מדליית הכסף ההיסטורית שלו באליפות העולם בבודפשט.

 

"אני כל כך שמח להשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים, ועוד עם שיא ישראלי חדש. אין נרגש ומאושר ממני" אמר איילה והוסיף: "זה חלום של כל ספורטאי להגיע לאולימפיאדה. זו זכות גדולה לייצג את המדינה, במיוחד בימים האלה ובתקופה הקשה שעם ישראל עובר. אני מצפה בקוצר רוח ללבוש את מדי נבחרת ישראל ולרוץ ברחובות פריז עם דגל ישראל על החזה. אני מבטיח לעשות את הכי טוב שלי ולייצג את המדינה בכבוד".

המאבק הישראלי על הכרטיס השלישי והאחרון לריצת המרתון האולימפית נמשך, כששני הרצים שמתחרים עליו הוא גירמה אמרה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) ואיימרו עלמיה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס). אמרה מחזיק בתוצאה של 2:05:52 שעות, ולעלמיה יש תוצאה של 2:06:04 שעות. השלישייה תיסגר לאחר מרתון טוקיו בתחילת החודש הבא, בו ישתתף עלמיה. אמרה ויתר על ריצת מרתון והוא ירוץ את חצי מרתון ליסבון באמצע חודש מרץ. בעל התוצאה המהירה ביותר יהיה הנציג השלישי בפריז.

 

עוד במרתון סביליה: תחלואיני מלקה (הפועל עמק חפר) סיים במקום ה-28 בזמן של 2:09:07 שעות. ימר גטהון (מכבי ת"א) ומלקאם ג'מבר (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) לא סיימו את הריצה.