איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

גירמה אמרה יהיה הנציג השלישי במרתון הגברים בפריז 2024

איימרו עלמיה השיג תוצאה יפה במרתון טוקיו, אך זה לא הספיק ואמרה הבטיח באופן סופי את השתתפותו במשחקים האולימפיים

איימרו עלמיה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) סיים הלילה (בין שבת לראשון) במקום השביעי ובזמן של 2:06:27 שעות את מרתון טוקיו. המרתוניסט הישראלי סיים לפני האלוף האולימפי ושיאן העולם לשעבר, אליוד קיפצ'וגה, שחצה את קו הסיום במקום העשירי בלבד, אך זה לא הספיק לעלמיה להשיג את הכרטיס השלישי והאחרון למשחקים האולימפיים בפריז 2024. 

 

גירמה אמרה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) יהיה הנציג השלישי בריצת המרתון לגברים בפריז. שכן, המאבק הישראלי על הכרטיס השלישי והאחרון למרתון האולימפי היה בין גירמה אמרה ואיימרו עלמיה. אמרה מחזיק בשיא אישי של 2:05:52 שעות, שיא אישי מהיר יותר מזה שיש לעלמיה- 2:06:04 שעות (אותו הוא לא הצליח לשפר בטוקיו)- ולכן הוא זה שתופס את הכרטיס השלישי.

 

בכך, נסגרה השלישייה שתייצג את ישראל בריצת המרתון לגברים בפריז: מארו טפרי (מכבי ת"א), גשאו איילה (מכבי ת"א) וגירמה אמרה. חשוב לציין שאיימרו עלמיה ישמש כמחליף ויכין את עצמו הכנה מלאה למרתון האולימפי, וזאת במקרה שיהיו בלת"מים.

גירמה אמרה ציין: "אני מאוד שמח להגיע בפעם השנייה למשחקים האולימפיים. זו תמיד זכות גדולה לייצג את ישראל, על אחת כמה וכמה בתקופה הקשה שבה אנחנו נמצאים. אני מבטיח לתת את כל כולי ולעשות את המקסימום כדי לייצג את המדינה בכבוד על הבמה הגדולה בעולם".

 

גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה, אמר: "היום נסגרה באופן סופי נבחרת המרתון גברים שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז. לאורך השנה וחצי האחרונות התנהל מאבק צמוד בין ארבעת האתלטים המובילים שלנו. כללי המשחק היו ידועים מראש ושקופים לכולם לאחר שהם אושרו על ידי היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי בישראל. אני גאה מאוד בכל ארבעת האתלטים ואני בטוח שהשלישיה שתייצג את ישראת בפריז תגיע להתחרות ולהיות משמעותית. הציפיות שלנו מהנבחרת גבוהות מאוד".

 

איתי מגידי, המנהל ההישגי של איגוד האתלטיקה ואחראי על תחום הריצות הבינונית וארוכות, הוסיף: "המרתוניסטים של ישראל באולימפיאדה יובילו את נבחרת האתלטיקה במשחקים וההישג המשמעותי מבחינתנו צפוי להגיע מהמקצוע הזה. כשמגיעים לפריז עם סגן אלוף עולם (מארו), מס' 4 בכל הזמנים באירופה (גשאו) ומדליסטית באליפות עולם (לונה)- השמיים הם הגבול. נעשה הכנה מותאמת למסלול המאתגר ברחובות פריז בשלהי אוגוסט ונקווה לפודיום ראשון לענף".