איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

לראשונה: הגרנד סלאם מגיע לירושלים

התחרות היוקרתית ברמת סילבר (SILVER) תתקיים ב-19 במאי באצטדיון הלאומי גבעת רם 

חרף המצב הביטחוני בארץ, התאחדות האתלטיקה העולמית והתאחדות האתלטיקה האירופית אישרו באופן רשמי את גרנד סלאם ירושלים 2024. התחרות תיערך ב-19 במאי באצטדיון האתלטיקה הלאומי גבעת רם בירושלים.

 

לראשונה, התחרות היוקרתית ברמת סילבר (SILVER), תתקיים בישראל, והיא עתידה להפוך לתחרות מסורתית שתיערך מדי שנה. מדובר בתחרות האתלטיקה הבינלאומית השלישית שתתקיים בירושלים, אחרי שאיגוד האתלטיקה בישראל ועיריית ירושלים אירחו את אליפות אירופה U18 ביולי 2022 ואת אליפות אירופה U20 באוגוסט 2023, וזכו למחמאות רבות על האירוח ורמת המקצועיות והמתקנים הגבוהה.

 

בתחרות צפויים להשתתף אתלטים מובילים מחו"ל, חלקם כבר אישרו את הגעתם לישראל. בנוסף, ייקחו בה חלק האתלטים הבכירים של ישראל, ביניהם חנה מיננקו, בלסינג אפריפה, אדוה כהן ויונתן קפיטולניק, עבורם זו תהיה תחרות משמעותית לקראת אליפות אירופה ברומא ביוני ולקראת המשחקים האולימפיים בפריז באוגוסט.

 

עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה בישראל, אמר: "אני מודה להתאחדות העולמית ולהתאחדות האירופית, שמראות שוב, שנה שלישית ברציפות, שהן סומכות על איגוד האתלטיקה בישראל לארח תחרות יוקרתית בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אני מודה גם לעיריית ירושלים, שהפכה לשותפה קבועה שלנו, ונרתמה לאירוח נוסף של תחרות אתלטיקה. אנחנו נמשיך לפעול על מנת לארח תחרויות בינלאומיות נוספות ולהראות לעולם את הישגיה של האתלטיקה הישראלית ויופייה של מדינת ישראל".

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוסיף: "אנו נרגשים וגאים לארח את גרנד סלאם ירושלים 2024, ומקווים שאירוח התחרות תהפוך למסורת מדי שנה באצטדיון האתלטיקה הלאומי גבעת רם. אין עוררין על כך שירושלים הפכה בשנים האחרונות לבירת הספורט של ישראל, ומארחת מידי שנה תחרויות לאומיות ובינלאומיות במגוון מקצועות, ובראשן האתלטיקה, מלכת הספורט. אנו ממשיכים בבניית ושיפוץ מתקני ספורט ברמה הגבוהה ביותר, ונמשיך לטפח את הרוח הספורטיבית, המקצועית והעממית. בהצלחה לכל המשתתפים!".