איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

אפריפה וקפיטולניק עלו לגמרים באליפות אירופה

אפריפה עלה עם תוצאת השנה ב-200 מטר, קפיטולניק עבר 2.21 מ'. אדוה כהן סיימה במקום ה-12 בגמר ה-3,000 מכשולים.

Photo: European Athletics

היום השלישי באליפות אירופה הנערכת ברומא האיר פנים לנבחרת ישראל. אחרי שנהבחרת בחצי מרתון זכתה במדליית הכסף הקבוצתית, היה זה יונתן קפיטולניק (מכבי ת"א) שעמד במטרה והעפיל לגמר הקפיצה לגובה אחרי שעבר גובה של 2.21 מטר למרות שהגיע עם פציעה. "אני מאוד שמח שעליתי לגמר. הרגשתי טוב למרות שכן הרגשתי את הרגל קצת כואבת. עכשיו יש לי יומיים להתפקס עוד יותר כדי להגיע לגמר בשיא המוכנות" אמר קפיטולניק. הגמר יערך ביום שלישי, 10.6, בשעה 21:35 שעון ישראל.

 

בהצגת הערב היה תורו של בלסינג אפריפה (מכבי ת"א) להיכנס למעגל התחרויות. האצן התחיל את הופעתו ישר בחצי הגמר של ריצת ה-200 מטר. הוא חצה את קו הסיום במקום השני במקצה שלו עם תוצאת השנה שלו -20.46 שניות- מה שהקנה לו העפלה אוטומטית לגמר. הגמר יערך ביום שני, ב-23:50 שעון ישראל. "אני מאוד שמח ומרוצה ממה שעשיתי. זאת פעם שנייה שאני עולה לגמר באליפות אירופה. הייתי חדור מטרה, נהנתי, הייתי מאוד מרוכז וגם היה לי שביל טוב, הכל פשוט התחבר" הסביר אפריפה. 

Photo: European Athletics

אדוה כהן (מכבי ת"א) שיפרה את המיקום שלה מהמוקדמות, כשסיימה במקום ה-12 בגמר 3,000 מטר מכשולים. היא קבעה את תוצאת השנה שלה- 9:33.88 דקות, וכעת היא תמשיך במסע שלה להשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז. "בהיתחשב בכך שיום אחרי המוקדמות קמתי עם חום, או שהתייבשתי או שחטפתי וירוס, אני שמחה שעשיתי את התוצאה השנייה הכי טובה שלי בקריירה. אני יודעת שאני בכושר שיא וברמה יותר טובה אבל בהתיחשב בנסיבות אני שמחה עם מה שיש" סיפרה כהן. 

Photo: European Athletics

ביומה הראשון של התחרות סיון אוירבך (מכבי חיפה כרמל) סיימה במקום ה-25 מתוך 28 רצות בריצת 1,500 מטר עם זמן של 4:16.15 דקות. בקפיצה לרוחק ישי איפראימוב (לידר ירושלים) סיים במקום ה-28 הכללי מתוך 29 קופצים עם 7.35 מטר. זו הייתה הופעה הבכורה באליפות אירופה גם של אוירבך וגם של איפראימוב.