איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

טפרי- 26, איילה-31, אמרה- 44: המיקומים במרתון האולימפי בפריז

סגן אלוף העולם הגיע ראשון מבין הישראלים. גשאו איילה סיים במקום ה-31, גירמה אמרה במקום ה-44 

רחובות פריז התמלאו בהמונים שהגיעו לצפות באחד מאירועי השיא של המשחקים האולימפיים- ריצת המרתון- שבה התחרתה השלישייה הישראלית שכללה את מארו טפרי (מכבי ת"א), גשאו איילה (מכבי ת"א) וגירמה אמרה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס). 

אחרי הכנה אינטנסיבית של חודשים באיטליה, השלושה זינקו לריצת המרתון האולימפי, הפעם עם מסלול קשוח במיוחד, שכלל, בין היתר, עליות חדות וירידות תלולות.


טפרי היה הראשון מבין הישראלים לחצות את קו הסיום, עם זמן של 2:10.42 שעות, מה שהקנה לו את המקום ה-26. רגע מרגש במיוחד היה כשסגן אלוף העולם חצה את קו הסיום כשהוא עטוף בדגל ישראל (אחד מהצופים הביא לו דגל לקראת סיום הריצה). איילה סיים שני מבין הישראלים, במקום ה-31 הכללי, עם זמן של  2:11.36 שעות ואמרה חצה את קו הסיום במקום ה-44 הכללי לאחר 2:12:51 שעות. את נבחרת הגברים מאמנים דן סלפטר וזוהר זימרו. 


תחלואיני מלקה (הפועל עמק חפר), שהתחרה במרתון תחת משלחת הפליטים של הוועד האולימפי הבינלאומי, סיים במקום ה-42 עם תוצאה של 2:12:47 שעות.


המרתון בפריז היה מפרך במיוחד גם בשל תנאי המסלול וגם בשל החום שרר במהלך החצי השני של ריצה. הוא היה עד כדי כך קשוח, שאליוד קיפצ'וגה האגדי, האלוף האולימפי מריו ומטוקיו, לא סיים את הריצה.

טמירט טולה האתיופי זכה במדליית הזהב, באשיר עבדי הבלגי שיחזר את ההישג שלו מטוקיו ושוב זכה במדליי הכסף ובנסון קיפרוטו מקניה השלים את הפודיום עם מדליית הארד. 

צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל