איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

לונה צ'מטאי סלפטר עם הישג שיא לישראל במרתון אולימפי

האתלטית הבכירה של ישראל סיימה במקום התשיעי בפריז, מאור טיורי חצתה את קו הסיום במקום ה-49 

הישג מדהים ללונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א). זוכת מדליית הארד באליפות העולם 2022 רשמה את הישג השיא לישראלי במרתון אולימפי, כשסיימה את המרתון המפרך בפריז במקום התשיעי הכללי עם זמן של 2:26:08 שעות. 


האתלטית הבכירה של ישראל נראתה מצויין לאורך הריצה, כשבחלקים ממנה אף הוליכה או שהייתה בין המובילות. לקראת הק"מ ה-30 היא נחלשה מעט וסיימה כאמור עם מיקום מדהים בעשירייה הראשונה. כידוע, מדובר בהופעה השלישית של הרצה הבכירה במשחקים האולימפיים. בריו 2016 היא לא סיימה את הריצה בשל כאבים בכתף, וגם בטוקיו 2020 חוותה ריצה קשה. בשל כאבי מחזור עזים היא  נעצרה כשהייתה במקום השלישי בק"מ ה-33 ולאחר מכן המשיכה בריצה וסיימה במקום ה-66. מאור טיורי (לידר ירושלים) בהופעה השלישית שלה במשחקים האולימפיים סיימה במקום ה-49 המכובד עם זמן של 2:33:37 שעות. את שתי האתלטיות מאמן דן סלפטר. 


חשוב לציין שההישג של סלפטר מתעצם עוד יותר נוכח ההכנה שהיא עברה. מאז מרתון טוקיו בחודש מרץ השנה היא סחבה פציעה באגן, שמנעה ממנה לעשות את ההכנה האידיאלית למרתון האולימפי. גם בריצה עצמה העידה סלפטר שהיא סבלה מכאבים עזים, אך החליטה לא לוותר ולהמשיך עד קו הסיום. 


"הגעתי לכאן ללא ציפיות, סבלתי מפציעה ובאימונים היה לי מאוד קשה" הודתה סלפטר בסיום. "כאבה לי מאוד הרגל במהלך הריצה אבל אמרתי לעצמי, שלא משנה מה אני לא מוותרת ואני ממשיכה עד הסוף. שמחה מאוד שסיימתי. היה לי מאוד קשה השנה, אז אני ממש גאה בעצמי". 


מאור טיורי אמרה: "היה לי מאוד מאוד קשה אבל גם כייף. עשינו אימונים מאוד טובים וההכנה השתלמה, כך אני מרגישה".  


צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל