איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

רייצ'ל פרז מרטינז: "רוצה להתקדם צעד אחר צעד"

האתלטית מהפועל חולון פותחת עונה חדשה עם מטרות חדשות ומבהירה: "אני בן אדם של עבודה קשה ולא דיבורים"

אם הייתם נתקלים ברייצ'ל פרז מרטינז לפני כחמש עשרה שנה, כשהייתה עוד תלמידה בבית ספר יסודי, סביר להניח שלא הייתם מזהים אותה. תלמידה בבית ספר דתי, שומרת שבת, בלי נגיעה לאתלטיקה. היום, אחרי עשר שנים על המסלול באגודת הפועל חולון ותחת המאמן רפי גרודדצקי היא מחזיקה בתוצאה הטובה ביותר לישראלית בריצת 600 מטר והוכתרה פעמיים לסגנית אלופת ישראל ב-800 מטר.  

 

בפתחה של עונת 2024/202 היא יודעת בדיוק על מה צריך לשים דגש ("כמה שיותר מחנות אימונים"), מסמנת לעצמה מטרה ("רוצה לרדת מ-2:04 דקות ב-800 מטר") ורוצה להמשיך להתקדם, אבל בדרך שלה: "רוצה להתקדם לאט לאט ,בקצב שלי, עם השיאים שלי, שיאי ישראל ומשם להמשיך הלאה".

 

 "על קו הזינוק" עם רייצ'ל פרז מרטינז (הפועל חולון).

 

סיימת את העונה הקודמת עם הישג שיא ב-600 מטר, מה זה נתן לך להמשך? "כמובן שזה נתן לי הרבה ביטחון להמשך, ואפילו הרגשתי שאני יכולה לרוץ עוד יותר מהר. באופן כללי, כל שיא אישי שאני שוברת אני מרגישה שיש לי עוד לתת. בזכות זה אני נשארת כי אני מרגישה שאני יכולה עוד. קבעתי את השיא בתחרות סבב של האיגוד בירושלים, הייתי אחרי מחנה אימונים בגובה באיטליה והייתי בכושר טוב אבל לצערי זה היה חודש שהייתי בו חולה. הייתה לי אפשרות או לסיים את העונה או לרוץ 600 מטר בירושלים ואמרתי לרפי 'יאללה ננסה' וזה עבד, פשוט רצתי מהר. זו תחושה טובה לסיים את העונה בטוב ועוד אחרי החולי שהפריע לי".

 

איך את חושבת שהשתפרת בשנה הקודמת לעומת השנים שלפני כן? "שנה שעברה הייתי בשני מחנות אימונים ואני חושבת שזה מה שנותן לי את הדחיפה להיות כל כולי באתלטיקה. במחנה אני אוכלת טוב, ישנה טוב, במעקב של תזונאי, עושה הכל כמו שצריך וזה מאוד משפר ומקדם. מקווה לעשות כמה שיותר מחנות אימונים. עונה שעברה גם התחלנו לעבוד מלמטה, יותר מהירות. כלומר, לעבור מה- 400 מטר ל-800 מטר, בשנים קודמות היינו באים מהריצות הארוכות לבינוניות".

 

את מתאמנת עם רפי מאז שהתחילה באתלטיקה. איך היית מגדירה את הקשר ביניכם? "רפי הוא כמו דמות אב. מצד אחד, אנחנו קרובים ומצד שני, יש גם דיסטנס כמובן. הוא דמות מאוד חשובה בחיים שלי. הוא גם כבר מכיר אותי כל כך טוב".

 

מה את מתכננת העונה? מה הציפיות והמטרות? "לעשות שלושה מחנות אימונים אם יתאפשר לי, לשפר שיאים אישים ב-400  מטר ו- 800 מטר ולרדת מ-2:04 דקות ב-800. שיא ישראלי ב-800? הלוואי, זה חלום של כל אתלט ואתלטית לשבור שיא ישראלי ולהמשיך להתקדם. אני פשוט לא בן אדם שמדבר יותר מדי, אני אוהבת להתמקד בעבודה ובמעשים. כשזה יגיע זה יגיע.  אני מאמינה שזה אפשרי, אבל מעדיפה להתאמן ולעבוד קשה ולא לדבר".

 

ממה תהיי מרוצה העונה? "קודם כל להיות בריאה. אני נהיית חולה מאוד מהר. תמיד מצטננת, מתקררת, צריכה מאוד לשמור על עצמי. השנה זה הפריע לי פיזית. אבל זה לא משהו שהוא חדש, אני לוקחת את זה בחשבון וכבר יודעת איך להתמודד עם זה. כמובן שזה לא מוריד אותי מנטאלית. אז אני רוצה להיות בריאה וכמובן שאם ארד מ-2:04 דקות ב-800 מטר אהיה מרוצה".

 

יש איזה אתלט/ית שהם מודל לחיקוי עבורך? לוקחת מהם דוגמה? "אני חושבת שכל אתלט שעובד קשה ולא משנה באיזו רמה הוא נמצא, זה אומר הרבה בעיני. לא משנה אם זה אתלט מתחיל או אתלט שנמצא ברמות הגבוהות, עבודה קשה היא מילת המפתח".  

 

אז מה המוטו שלך? "לעבוד קשה ולהאמין. הדברים לא באים לי בקלות, אני יודעת שצריך להתאמן ולעבוד קשה וגם רפי מחדיר בי הרבה אמונה".

 

מה החלום הגדול שלך? "אני יכולה להגיד להגיע לאליפות אירופה, אליפות עולם ואולימפיאדה אבל כרגע החלום הוא לשבור שיאים אישיים ולהפתיע את עצמי כל פעם מחדש. צעד אחרי צעד. אני רוצה להתקדם לאט לאט,בקצב שלי, עם השיאים שלי, שיאי ישראל ומשם להמשיך הלאה".