איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

אליפות העולם בדוחא

7 ישראלים היו אמורים להשתתף באליפות העולם בדוחא, אך בשל פציעות ומחלות זכינו לראות רק 3 נציגות לבסוף.
לונה צ`מטאי סלפטר ממכבי תל אביב בריצת המרתון , דיאנה ויסמן ממכבי הישגים ראשון לציון בריצת ה-100 מטר ואדווה כהן לידר ירושלים שרצה ב-3,000 מטר מכשולים.
לפני האליפות היו המון דיבורים על התנאים הקשים של ריצת המרתון נשים, באליפות עצמה זכינו לראות עד כמה התנאים הקשו על הרצות.
לונה צ`מטאי סלפטר פרשה בין הקילומטר ה -31 וה -32 במהלך מריצת המרתון של אליפות העולם באתלטיקה, היא קיבלה סיוע רפואי מיידי במרכז הרפואי שליד קו הסיום, שם התברר שסבלה ממכת חום , לאחר זמן מה היא שוחררה למלון לנוח, שם היא נחה ומחלימה גם כעת.
לונה התייחסה בקצרה לריצה אתמול ואמרה:" 30 מתוך 70 רצות פרשו, הטופ 3 הן גיבורות פה, אך אני מרגישה שכולנו גיבורות לאחר שמסתכלים על מספר הפורשות במרתון הזה,ואני מזדהה עם כולן כי אני והן יודעות מה האימון שנדרש למרתון תחת תנאים כאלו."
מאמנה דן סלפטר התייחס גם הוא בקצרה למרתון ואמר:" אנחנו מנתחים את המצב הבריאותי של לונה לאחר המרתון אשר התקיים בתנאים קשים, הכל כדי לוודא שהיא בריאה וכשירה כדי להמשיך את המסע העתידי אשר טומן בחובו משימות גדולות."
רנו לווינגרה, מנהל הישגי בין לאומי של איגוד האתלטיקה אמר אתמול בלילה מיד לאחר המרתון:" נלמד מהמרתון הזה ונחזור חזקים יותר לטוקיו בשנה הבאה, מכל אירוע לומדים וכך צריך להסתכל על זה".

אדווה כהן מלידר ירושלים סיימה במקצה המוקדמות הראשון של ריצת ה-3,000 מטר מכשולים במקום העשירי.
היא עשתה זאת בתוצאה 9:42.92 דק` היא סיימה את דרכה באליפות העולם במקום ה-24 כללי.
לאחר הריצה אדווה אמרה את הדברים הבאים:" בתור אליפות עולם ראשונה שלי, זאת חווית למידה טובה מאוד לקראת המשך הקריירה שלי באתלטיקה. אומנם התוצאה לא שיקפה את כושרי, אבל שמחה מאוד לסיים במקום יותר גבוה ממה שדורגתי בהתחלה. פניי קדימה ואלמד מחווית הריצה הזו להמשך."
דיאנה ויסמן סיימה את מקצה המוקדמות שלה בריצת ה-100 מטר במקום החמישי בתוצאה 11.39 שנ`, תוצאה אשר לא הספיקה כדי לעלות לשלב חצי הגמר והיא סיימה במקום ה-30 כללי. חשוב להזכיר שדיאנה הייתה צעירת המשתתפות בריצת ה-100 מטר נשים.
לאחר הריצה דיאנה אמרה את הדברים הבאים: "להתחרות באליפות העולם תחת דגל ישראל זה כבוד גדול, אני לא מרוצה עם ההופעה שלי היום,הייתה לי הכנה טובה אך ידעתי שהקרסול שלי יכול לעשות בעיות בהתחלה, הייתי מוכנה לאתגר הזה ולסיטואציה שנוצרה, אני מרגישה יותר כמו אתלטית בוגרת כעת, אחת שמתחרה בבמה הבכירה, אם נשווה איפה הייתי במרץ שנה שעברה ואיפה אני היום אז רואים את ההבדל. אני עוזבת את האצטדיון היום להוטה להמשיך ולעבוד קשה, הכל בשביל להמשיך להתקדם בשנה הבאה."

כל הכבוד לג`מאל עבדל מג`יד ממועדון הסמטה ולתחלוואיני מלקו מהפועל עמק חפר על הופעתם המכובדת באליפות העולם בדוחא, זאת כחלק מנבחרת הפליטים.
ג`מאל סיים במקצה הראשון של ריצת ה-5,000 מטר במקום ה-32 כללי בתוצאה 14:15.32 דק`,במקצה השני של ריצת ה-5,000 מטר רץ תחלוואני שסיים במקום ה-34 כללי בתוצאה 14:28.11 דק`.

כאמור, המשלחת חסרה פציעות ומחלות את חנה מיננקו ממכבי חיפה כרמל, מארו טפרי ממכבי תל אביב, גירמה אמרה מהפועל אורן השרון, איימרו עלמיה מהפועל אורן השרון.