איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

ערב מצטיינים/מצטיינות 2019

אתמול התקיים ערב המצטיינים/מצטיינות של שנת 2019 של האתלטיקה הישראלית.
במהלך הערב חולקו הפרסים למצטייני השנה:
מארו טפרי ממכבי תל אביב נבחר לאתלט השנה
לונה צ`מטאי סלפטר ממכבי תל אביב נבחרה לאתלטית השנה
דן סלפטר נבחר למאמן השנה
עדן פינקלשטיין ממכבי תל אביב נבחרה לאתלטית הצעירה של השנה
עומרי שיף מלידר ירושלים נבחר לאתלט הצעיר של השנה
טדסה גטהון מהפועל עמק חפר נבחר לאתלט הצעיר של השנה
שופט השנה – ויקטור טראמיץ`.
עורך דין אריק קוקס ופרדי גולדשטיין קיבלו את פרס עמית הכבוד של האתלטיקה הישראלית.

עמי ברן, יו"ר האיגוד, פתח את הערב ואמר: "כששואלים אותי מה עשיתי עבור האתלטיקה הישראלית, אני עונה כבר שנתיים שיש מכשולים לעמוד בהם. אני לא מצייר עולם ורוד של הספורט הישראלי והאתלטיקה, שכן לא אוכל להשלות את כולם. אתם, הספורטאים, נותנים אור לאתלטיקה ולמדינה. אתם נותנים מהחיים שלכם את הכל, לא מוותרים ונותנים השראה לסובבים אתכם. אתם נותנים לי השראה לעשות את כל שביכולתי יחד עם הצוות כדי לממש לכם את החלום".

יו"ר וועד האתלטים, דניאל פרנקל דיברה אל הנוכחים ואמרה: "בשנה האחרונה שמחנו לעזור לאתלטים ואתלטיות בסוגיות שונות על ידי מציאת פיתרון. חשוב להדגיש: מטרתנו היא לא לצאת בשם האתלט לסכסוך נגד הגופים הקיימים. אלא לעמוד לצד האתלט ולמצוא עבורו פיתרון שבו הוא יוכל להתאמן בראש שקט."

במהלך הערב התקיים פאנל של מצטייני השנה ובו נאמרו הדברים הבאים:

מאמן השנה, דן סלפטר, נבחר למאמן השנה בפעם השנייה ברציפות. אמר לאחר הזכייה: ״בשנים האחרונות יש השקעה במאמנים הישראלים – בקורסים שאנו עוברים וביחס למקצוע. החזון שלי הוא להגיע יותר רחוק ממה שקורה עכשיו. חלק מהדברים תלויים בהשקעת הרשויות. לפני כמעט שנה הבאתי להשתלמות את אחד המאמנים הגדולים בעולם, שישב עם בכירי הספורט של ישראל ואמר שישראל יכולה להיות מעצמת ספורט מהגדולות בעולם. אני לא אשקוט עד שנגיע לשם. ההשקעה בספורטאים הישראלים היא חסרת פרופורציה לטובה, זה ראוי להערכה, אך מצד שני זה גם מגביל כי ספורטאי יכול להגיע למצב של שובע ודיכוי, מהסיבה הפשוטה שאין לו לאן להתקדם. אני חושב שהרצון להתכונן לתחרויות הוא חלקי ויש המון דברים שאפשר לעבוד עליהם ביום יום ולשפר את הספורטאים בצורה ניכרת״.

אתלטית השנה, לונה צ`מטאי סלפטר דיברה ואמרה: ״אני לחוצה מאוד לקראת טוקיו כי זו תחרות מרגשת מאוד. אני מרגישה מדהים שאנשים בישראל מכירים אותי, אני מרגישה חשובה ושאני עושה טוב לאנשים. אני שמחה שאנשים תומכים בי וזה נותן לי תחושה טובה בכל תחרות שאני הולכת אליה״

אתלט השנה מארו טפרי התייחס ואמר :״אני שמח שהאתלטיקה מתקדמת בישראל, הלוואי שזה יימשך, הכל בזכות המאמנים שלי״.

טדסה גטהון, התייחס לשנה שעבר : ״אני מודה למאמן שלי שבזכותו הגעתי לאן שאני נמצא. עשיתי הרבה שינויים בשנתיים האחרונות בעיקר כי עזבתי את הפנימייה ונכנסתי למסגרת אימונים קשה מאוד. אני לא מוותר על האימונים ואני עובד קשה מאוד. הציפיות שלי להמשך הן קודם כל לרדת מ-28 דקות בעשרת אלפים באליפות העולם הקרובה״.

עומרי שיף, האתלט הצעיר של השנה דיבר על הציפיות שלו מעצמו לשנה הקרובה: ״אני רוצה להמשיך להתקדם, לשבור שיאים ולהגיע הכי רחוק שיש. יש תחרות של משחקי הים התיכון עד גיל 23 ואני מצפה להגיע שם לפודיום״.

עדן פינקלשטיין אשר נבחרה לאתלטית הצעירה של השנה התייחסה לעובדה שהיא מחזיקה בשיא ישראלי בגיל כה צעיר(קפיצה לרוחק באולם): ״אני בת 19 אבל אני מגיל 10 באתלטיקה ואני מתאמנת קשה מאוד. זה כבוד גדול להחזיק בשיא ישראל וזה לא היה קורה בלי המאמן והקבוצה שלי”.

עוד ממהלך הערב, אריק זאבי הגיע והעניק למגיעים הרצאה:"לנצח בקרבות היום יום, הגרלה ובה הוגרלו ארוחה זוגית למסעדת פיקניה ברעננה ו-3 זוגות משקפיים של רודי פרוג`קט.