איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

קריניצקי, ג"וברן, אטיאס, קליין, ברודסקי ומיטין אלופי ישראל בקרב רב

קריניצקי זכה בתואר השישי ברציפות, אטיאס בתואר רביעי ברציפות, קליין בתואר שני ברציפות וג`וברן בתואר השני אחרי שנת הפסקה בה זכתה בתואר סגניתה הטרייה. ברוגסקי התקרב לקריטריון לאליפות אירופה לקדטים
ביום התחרויות השני בקרב רב המשתתפים חווים כאבים ושרירים תפוסים, אותם הם לא חווים ביום התחרויות הראשון. דווקא לאריאל אטיאס ממכבי חיפה, אחד המשתתפים המנוסים, למרות גילו הצעיר, אירעה תקלה בתחרות (התשיעית) הטלת הכידון כשכבר בניסיון הראשון, רגע לפני ההצלפה הסופית, הוא עיקם את קרסולו. למרות שהוא עצמו חשב שהפציעה לא תפריע לו בריצה, אחרי סיבוב אחד בדיוק הוא עבר מריצה להליכה, אלא שלא הוא יוותר על אקורד הסיום, למרות שגם פרישה מהריצה לא הייתה פוגעת לו בזכייה בתואר. אטיאס שאף לשבור את השיא הלאומי לנוער ואף מעבר לכך, לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם לנוער שתתקיים השנה, אולם משימה זו יהיה עליו להשלים בהמשך העונה. אטיאס זכה בתואר הרביעי שלו ברציפות – השני ברציפות בקטגוריית הנוער, בשנתו האחרונה בה, ואחרי שתי אליפויות בקטגוריית הקדטים. הפעם "הסתפק" חניכו של דני וולפברג ב-6512 נק`. מקסים גולדובסקי ממכבי ת"א, אלוף ישראל היוצא לקדטים, זכה השנה לטעום תחרות לצדו של אטיאס מהי, והפעם נאלץ להסתפק בסגנות עם 5887 נק`, אחרי שהיה קרוב מאוד לשפר היום את שיאו האישי בקפיצה במוט – מקצועו העיקרי. חניכו של פאבל קוגן כבר עבר 4.80 מ` וביקש להעלות את הרף ל-5.00 מ` – 9 ס"מ מעבר לשיאו – אולם המשימה לא צלחה. אסף נוסבאום מלידר ירושלים, חניכה של אינה גורביץ`, זכה בארד בקטגוריית הנוער עם 3104 נק`

בבוגרים זכה שוב קונסטנטין קריניצקי ממכבי חיפה – בפעם השישית ברצת והשביעית בסך הכל בקרב 10. המקצועות שהעניקו לחניכו של אלברט פונגין את הניקוד הגבוה ביותר היו 2.03 מ` בקפיצה לגובה (831 נק`) ו-4.60 מ` בקפיצה במוט (790 נק`) עם השוואת שיאו האישי. הכבאי מחיפה הטיל כידון ל-49.65 מ` והיא רחוק 6 ס"מ בלבד משיאו. אדם יעקובי מהפועל חולון הוא סגן אלוף ישראל, הפעם לבוגרים, אחרי שבשנה שעברה היה חניכו של רפי גרודצקי הסגן בקטגוריית הנוער. יעקובי סיים את הקרב עם 5617 נק`. מתן ונטורה ממכבי תל-אביב זכה בארד עם 4629 נק`.

סמיון ברודסקי מאתלטי הנגב היה אחת ההפתעות המרעננות של האליפות כולה. האתלט הצעיר שסיים בשנה שעברה כסגן בקדטים, ניצל את העובדה שגולדובסקי עלה לקטגוריית הנוער וזכה באליפות עם 5533 נק` – שיפור של 388 נק` לשיאו. גם חניכו של עידן שפירא סבל מחוסר מזל בריצת ה-1500 מ`. אחרי ששיפר במוט את שיאו ב-70 ס"מ, הוא נזקק ל-687 נק` בריצת ה-1500 מ` (4:39.01 ד`). הישג לא קל להשגה, אבל נמצא בהישג. ברודסקי סבל בתחילת הריצה ממתיחה במפשעה, וגם הוא, בדומה לאטיאס, כמעט פרש, אולם השניים סיימו יחדיו את הריצה, וברודסקי יסתפק, לעת עתה, בתואר אלוף ישראל לקדטים. אורי זיסמן ממכבי ת"א, חניכו של רומן קוגן, זכה בסגנות עם 5136 נק` ודניאל אלכסנדר מקנלי מאתלטיקה גלילית, חניכו של מיכאל לובן זכה בארד עם 4776 נק`.

בקרב הנשים התחולל קרב צמוד הרבה יותר. ג`ומעאן ג`וברן מאתלטי הנגב, אלופת 2016, דניאל פולסטר ממכבי חיפה, אלופת 2017, ואלה קליין ממכבי ת"א, אלופת הקדטים מ-2017 ושיאנית ישראל לקדטיות היו מצודות זו לזו לכל אורך התחרות. ג`וברן הייתה טובה יותר ברוחק ופולסטר בכידון. אלא שבריצה ג`וברן, חניכתו של שפירא, שידועה כספרינטרית מצוינת, הפתיעה עם ריצה בינונית לא רעה של 2:19.25 ד` – שיפור של 2.31 שנ` לשיאה, והותירה מאחור את שתי יריבותיה. ג`וברן סיימה עם 4834 נק` – שיפור של 68 נק` לשיאה, עלתה למקום השמיני בטבלת כל הזמנים על חשבונה של אולגה ברונשטיין, ושבה לזכות בתואר אחרי שנת הפסקה, לאחר שהותירה במקום השני את אלופת אשתקד, פולסטר, חניכתו של וולפברג ממכבי חיפה שצברה 4733 נק`, שיפרה את שיאה ב-33 נק`. קליין זכתה בארד בתחרות הבוגרות עם 4570 נק`, והוכתרה גם כאלופת הנערות (מכיוון שהבוגרות והנערות מתחרות עם מכשירי זריקה באותו משקל ועם ריצת משוכות בגובה זהה, נערות יכולות לזכות בתארי הבוגרות). שנייה בין הנערות סיימה לינוי בר לב ממכבי הישגים ראשל"צ עם 3237 נק`, ושלישית לאה סירוטה מאתלטי הנגב עם 2338 נק`.

אנג`ליקה מיטין מאתלטיק קלאב פ"ת זכתה בתואר הקדטיות עם 3967 נק`, לפני שני משולם מהפועל חולון עם 3440 נק`, ושחר אקשטיין, אף היא מהפועל חולון, שהשיגה 3111 נק` וזכתה בארד.

בתמונות:
אלופי ואלופות ישראל 2018 בקרב רב. (למעלה מימין) קליין, מיטין וג`וברן. (למטה מימין)ברודסקי, קריניצקי ואטיאס (צילום: טיבור יגר)
קריניצקי, אטיאס וברודסקי אלופי ישראל 2018 בקרב 10 (צילום: טיבור יגר)
מיטין, ג`וברן וקליין אלופות ישראל 2018 בקרב 7 (צילום: טיבור יגר)