איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

אפריפה ודרוטמן האנשים המהירים בישראל

אפריפה ודרוטמן קטפו את הזהב ב-100 מטר, קפיטולניק אלוף ישראל בקפיצה לגובה, תוצאה מרשימה במיוחד לפולינה אסקינה בקפיצה משולשת. סיכום היום הראשון באליפות ישראל באתלטיקה 

אליפות ישראל באתלטיקה נפתחה היום (רביעי) באצטדיון הדר יוסף המחודש, ובסיום היום הראשון קיבלנו תשובה לאחת מהשאלות המסקרנות- מי הם האנשים המהירים בישראל?

 

אצל הגברים, בלסינג אפריפה (מכבי ת"א) הוכתר בפעם החמישית לאלוף ישראל ב-100 מטר עם תוצאה של 10.30 שניות. אצל הנשים, הייתה זאת אלינה דרוטמן (מכבי ראשל"צ) שזכתה בזהב לראשונה בקריירה  עם תוצאה של 11.72 שניות.

 

אחד מהמוקדים המרכזיים היה תחרות הקפיצה לגובה לגברים, שם יונתן קפיטולניק (מכבי ת"א) שאף לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז. קפיטולניק, הוכתר אמנם לאלוף ישראל, כשעבר 2.20 מטר, אך הוא לא הצליח לעבור את הגובה של הקריטריון האולימפי שעומד על 2.33 מטר. 

 

בבור הקפיצה המשולשת, קיבלנו תוצאה פנטסטית של פולינה אסקינה (מכבי חיפה כרמל), שהוכתרה לאלופת ישראל. אסקינה קפצה למרחק של 13.20 מטרים, התוצאה השנייה בטיבה אחרי השיא הישראלי של חנה מיננקו. אצל הגברים, גל סיני (מכבי ראשל"צ) סיים ראשון עם תוצאה של 15.44 מטר. 

 

שיאנית ישראל הטרייה ב-1,500 מטר, סיון אוירבך (מכבי חיפה כרמל) שמרה על התואר שלה והוכתרה שוב לאלופת ישראל עם זמן של 4:15.30 דקות. אצל הגברים היה זה דוד טאייצ'ו (מכבי ת"א) שחצה ראשון את קו הסיום עם שיא אישי חדש של 3:41.61 דקות.

צילום: Maxim Dupliy

שני זכאי (הפועל חולון) הוכתרה לאלופת ישראל ב-400 מטר (לראשונה בקריירה זכתה באליפות ישראל לבוגרות) עם זמן של 54.69 שניות. אצל הגברים, היה זה ערן סיבוני (לידר ירושלים) עם 48.22 שניות.

 

ירדן מנטל (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) שמרה על התואר והוכתרה בשנה השנייה ברציפות לאלופת ישראל בקפיצה במוט אחרי שעברה 3.95 מטר.

 

סשה לוקשין (מכבי חיפה כרמל) שמרה גם היא על התואר והוכתרה לאלופת ישראל בריצת 100 מטר משוכות עם תוצאה של 13.48 שניות. דור חיון (אתלטי הנגב) הוכתר בפעם השישית לאלוף ישראל ב-100 מטר משוכות עם זמן של 14.07 שניות.

 

ביידוי פטיש, אצל הגברים קטף את התואר איגור קניאזב (הפועל עמק חפר) עם תוצאה של 55.95 מטר. אצל הנשים, ז'ניה זבולוטני (מכבי ראשל"צ) הוכתרה בפעם ה-21 ברצף! לאלופת ישראל עם 55.22 מטר. זבולוטני היא אמא לשני ילדים וגם מאמנת.

 

דניס ואליאולין (מכבי ת"א) הוכתר לאלוף ישראל בהדיפת כדור ברזל עם תוצאה של 14.14 מטר. אצל הנשים, הייתה זאת אסטל ולאנו (מכבי ת"א) ששמרה על התואר עם תוצאה של 14.82 מטר.

 

בהטלת כידון ניקולאי גילימוביץ (לידר ירושלים) הוכתר לאלוף ישראל עם תוצאה של 61.11 מטר.

צילום: Maxim Dupliy
צילום: Maxim Dupliy