איגוד האתלטיקה בישראל
Israeli Athletics association

שלושה שיאים ישראלים באולם בערב אחד

בלסינג, איילה וממו סיפקו לנו חגיגה ישראלית בתחרות היוקרתית במץ

שבוע אחרי שקיבלנו שלושה שיאים ישראלים חדשים באולם ביממה אחת, בלסינג אפריפה, דרבה איילה ונועם ממו סידרו לנו ערב נוסף של שלושה שיאים ישראלים חדשים באולם בתחרות היוקרתית במץ: אפריפה בריצה ל-200 מטר, איילה בריצה ל-3,000 מטר וממו בריצה ל-600 מטר. 

 

נתחיל עם אפריפה (מכבי ת"א), שעשה זאת שוב. ארבעה ימים אחרי שקבע שיא ישראלי חדש בריצה ל-200 מטר באולם, האצן שיפר את השיא הלאומי שוב, כשקבע 20.72 שניות והגיע במקום הראשון בגמר.

 

אפריפה שיפר את השיא הישראלי ב-22 מאיות. כזכור, רק השבוע הוא קבע תוצאה של 20.94 שניות בתחרות בצ'כיה.

 

אפריפה ציין: "אני מאוד שמח מהתוצאה שקבעתי, הכל התחבר לי הערב. מרגיש שיש לי עוד הרבה לתת ורעב מאוד לקראת ההמשך".

יגאל בלון, מאמנו של אפריפה הוסיף: "אני מרוצה מאוד מההישג של בלסינג. שנה שעברה הייתה לנו עונה לא פשוטה והתוצאה הזו חשובה לבלסינג, גם בשביל האמונה להמשך. תודה גדולה לכל מי שתומך בנו, איגוד האתלטיקה, אגודת מכבי ת"א והוועד האולימפי בישראל".

 

דרבה איילה (הפועל ת"א), היה הראשון מבין השלושה לעלות על המסלול במץ והוא זה שלמעשה פתח את הערב האדיר, כשקבע שיא לאומי חדש בריצה ל-3,000 מטר באולם: 7:53.46 דקות.

 

איילה שבר את השיא הישראלי שעמד על 7:55.42 דק', והיה לשייך לאיתי מגידי, המנהל ההישגי של איגוד האתלטיקה, מ-2007.

 

איילה אמר: "אני שמח מאוד על שיא ישראל ראשון לבוגרים. עבדתי קשה מאוד בחודש האחרון במחנה באתיופיה. התוצאה ב-3,000 מטר היא חשובה מאוד לדירוג לאליפות אירופה לבוגרים ברומא וזו המטרה שלי העונה. תודה ליובל כרמי המאמן שלי ולמועדון הפועל תל-אביב". רתם גינוסר, מנהל אגודת הפועל ת"א, הוסיף: "דרבה ויובל כרמי, מאמנו, סימנו כיעד את אליפות אירופה ברומא בקיץ. דרבה אחד הרצים המובילים באירופה U20 וU23 עובר לבוגרים. הניסיון בעונת אינדור הוא חשוב ביותר לאתלטים. דרבה מתחרה זו עונת שלישית בתחרויות אינדור בצרפת ומתפתח משנה לשנה. עם שיא ישראל ראשון לבוגרים (אינדור), דרבה מסמן כיעד בשנתיים הקרובות לאתגר את כל שיאי המסלול לבוגרים 3000-5000".

נועם ממו (הפועל עמק חפר) הוסיף לעצמו שיא ישראלי נוסף באולם, כשקבע 1:17.46 דק' בריצה ל-600 מטר וסיים במקום השלישי בגמר. מדובר בתוצאה הטובה ביותר אי פעם של ישראלי למרחק הזה גם באיצטדיון.  כזכור, שבוע שעבר קבע שיא לאומי בריצה ל-800 מטר באולם

 

ממו אמר: ״אני שמח מאוד להגיע לתחרות ברמה גבוהה כזו, לייצג את המדינה ולשבור את השיא הישראלי ב- 600 מטר. זה שיפור טוב שלי ואני מצפה להמשיך ולשבור שיאים״.

 

אמיר רמון, מאמנו של ממו, ציין: "אני מאוד מבסוט מהתוצאה של נועם ומהבגרות שנועם הפגין. הוא התנהל בריצה כמו מישהו שמרגיש שהוא שייך ולא נופל מרצים בטופ העולמי. טקטית נעשו הרבה טעויות, כך שאני בטוח שהוא יכול לרוץ מהר יותר בעתיד. בכל מקרה, הריצה הזו מוכיחה לנו שנועם יכול לעשות את קפיצת המדרגה ב-800 מטר".

 

באותה תחרות אטקה דמסיה (הפועל ת"א) קבע שיא אישי חדש בריצה ל-3,000 מטר: 8:08.44 דק.